جلسه مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو ری برگزار شد

شهرری (پانا)-جلسه مدیران مدارس ابتدایی با حضور معاون ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری ، معاونین و کارشناسان درمحل دبستان پسرانه امام علی (ع)برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۰۵۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مدیران مدارس  آموزش و پرورش ناحیه دو ری برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،در این جلسه حسینی معاون ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو ری پیرامون آموزش مهارتهای زندگی برای دانش آموزان، صبحانه معلم وجلسه بالندگی مدیران صحبت کرد و گفت: مدیران با توجه به برنامه های ارائه شده توسط مدیرکل و معاون آموزش ابتدایی ، رشد کیفی مدارس را بالا ببرند.
وی در ادامه پیرامون کیفیت بخشی به تشکیل حلقه های علمی و پژوهشی و تهیه و تدوین برنامه هفتگی مدارس ، تهیه و تدوین برنامه ها و فعالیت های مدارس با رویکرد مدیریت آموزشگاهی در فرصت طلایی خرداد ، طراحی و تدوین فعالیت های یادگیری دانش آموزان درایام تعطیلات نوروزی ،نحوه تشکیل جلسه کلاسی و اثر بخشی جلسه کاربردی معلم و اولیاء ، راهنمای کیفیت بخشی به نحوه طراحی و تدوین فعالیت های فوق برنامه مدارس ، راهنمای هدایت و نظارت هدفمند پژوهش محور بر اساس راهنماهای دوره ابتدایی صحبت کرد وافزد : هدف از برگزاری کارگاههای آموزشی مدیران این است که دانش آموزان را برای آینده تربیت کنیم نه برای خودمان .ما می خواهیم بچه ها را وارد جامعه نماییم و در مدارس باید برای سه گروه اولیا ، معلمان و دانش آموزان برنامه ریزی کرد.
معاون آمزش ابتدایی اضافه کرد : ممکن است اولیا و معلمان از سطح علمی بالایی برخوردار باشند ولی ارتباط با دانش آموزان را نمی دانند ، دوره ابتدایی باید از جایگاه خوب تعلیم و تربیت برخوردار شود ، کار مدیر مدرسه کارپردازی و کار اداری نیست ، بلکه رهبری آموزشی است ، دانش آموزان باید در مدرسه مهارت یادگیری را بیاموزند . مهارت خواندن ، نوشتن ، حساب کردن و شکرگزاری از خداوند را یاد بگیرند .

وی تاکید کرد: دانش آموزان اگر نظم پذیری و مسئولیت پذیری را بیاموزد در این صورت مدارس تمیز و منظم خواهند بود .در عصر ارتباطات مدیرباید از خلاقیت و مهارت لازم برای برقراری ارتباط برخوردار باشد ،باید شورای معلمان تشکیل و دارای کیفیت باشد معلمان سخن بگویند و طرح درس ارائه نمایند.
حسینی اضافه کرد :در مدارس باید همه کتاب ها برای معلمین تهیه گردد.ما باید در مدرسه زنگ آراستگی داشته باشیم تا دانش آموزان در 5 دقیقه آخر کلاس بتواند مقدمات خروج وجمع آوری وسایل و آراستگی کلاس را انجام دهند.

/خبرنگار:امیر حسین سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار