مدیرکل دفتر مطالعات وزارت ارشاد: سرانه مطالعه بزرگسالان در ایران 12 دقیقه در روز است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد با بیان اینکه طبق پیمایش سال 94، سرانه مطالعه بزرگسالان بیش از 12 دقیقه در روز است، می‌گوید میزان مطالعه در کودکان بیش از آمار بزرگسالان است.

کد مطلب: ۸۰۵۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر مطالعات وزارت ارشاد: سرانه مطالعه بزرگسالان در ایران 12 دقیقه در روز است

علی اصغر سیدآبادی در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش درباره سرانه مطالعه کودکان در ایران اظهار کرد: پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان در سال 94 انجام شده که جمعیت آماری آن افراد 15 سال به بالاست و درباره افراد زیر 15 سال، پیمایش آماری بزرگ نداریم و این کار انجام نشده که امیدواریم این اتفاق بیافتد.

وی درباره روش آماری محاسبه سرانه کتابخوانی بر حسب میزان فروش سالانه کتب کودک گفت: این روش علمی نیست و فقط یک نوع برآورد است، اما سرانه را اینطور حساب نمی‌کنند. کتب مورد مطالعه، لزوما کتب منتشر شده در همان سال نیستند. کتبی داریم که مربوط به سال‌های قبل هستند و در کتابخانه‌ها موجوداند. علاوه بر این یک کتاب را چند نفر می‌توانند بخوانند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد با بیان اینکه طبق پیمایش سال 94، سرانه مطالعه بزرگسالان بیش از 12 دقیقه در روز است اظهار کرد: این آمار قابل استناد است. در حال اجرای پیمایشی با همکاری وزارت آموزش و پرورش در برخی استان‌ها هستیم که نشان می‌دهد میزان مطالعه در کودکان بیش از آمار بزرگسالان است.

سیدآبادی درباره طرح جایگزینی داستان به جای تکلیف عید عنوان کرد: این طرح از کارهای خوبی است که در این دوره انجام شده و باعث می‌شود بچه‌ها بیشتر کتاب بخوانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار