افزایش دمای شهرهای مرکزی و شرقی مازندران تا 30 درجه

اداره کل مدیریت بحران مازندران نسبت به افزایش دمای برخی از شهرهای مرکزی و شرقی استان تا ۳۰ درحه هشدار داد.

کد مطلب: ۸۰۵۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دمای شهرهای مرکزی و شرقی مازندران تا 30 درجه

به گزارش پانا-مازندران، بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، در روزهای پنج‌شنبه و جمعههفدهم و هجدهم اسفندماه به دلیل استقرار جریانات گرم جنوبی، مازندران شاهد افزایش دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات استان باد گرم گاهی نسبتاً شدید خواهد بود؛ بطوری که افزایش دمای روز جمعه قابل ملاحظه بوده و بیشینه دما در برخی شهرهای مرکزی و شرقی استان تا 30 درجه پیش‌بینی شده است.

از جمعه شب با تغییر جریانات و شمالی شدن آن ابتدا شاهد وزش باد شدید و سپس ابرناکی آسمان همراه با بارندگی خواهیم بود. روز شنبه ضمن تداوم بارندگی، دمای هوا نیز بین 8 تا 15 درجه نسبت به روز جمعه کاهش می یابد و دریا نیز در طی این مدت مواج خواهد بود .

اداره کل مدیریت بحران مازندران از مردم خواسته است که بهدلیل گرم شدن هوا همراه با وزش باد شدید در روز جمعه، از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل ها و مراتع جداٌ خودداری و در غیر این صورت نسبت به خاموش کردن کامل آن اقدام و سپس محل را ترک کنند.

همچنین در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان به خصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی، با کسب اطلاعات از مسیر تردد کنند.

اداره کل مدیریت بحران مازندران نسبت به خودداری از انجام تمامی فعالیت‌های دریایی در هنگام مواج بودن دریا نیز هشدار داد و از نیروهای امدادی و خدماتی خواست ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته به خصوص در راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار