تماشای «افغانستان من »از قاب شبکه پرس تی وی

تهران (پانا) - «افغانستان من» عنوان مستندی به تهیه کنندگی سلیم غفوری است که نگاهی به پیشینه تاریخی و وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور افغانستان در دوران پس از طالبان دارد.

کد مطلب: ۸۰۵۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تماشای «افغانستان من »از قاب شبکه پرس تی وی

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به تهیه کنندگی سلیم غفوری و کارگردانی محمدمهدی خالقی محصول سال 2013 مرکز فرهنگی میثاق است و سعی دارد اطلاعاتی از وضعیت کنونی افغانستان (دوره بعد از طالبان) را در لایه های مختلف جامعه به تصویر بکشد.
مستند «افغانستان من» با نیم نگاهی به تاریخ چند دهه قبل این کشور، سری به شهرهایی همچون بلخ، هرات، کابل و مزار شریف می زند تا هم از پیشینه تاریخی و باشکوه آنها بگوید و هم از وضعیت کنونی آن که بیشتر تحت تاثیر جنگ های پی در پی بوده اطلاعاتی به مخاطب ارایه دهد.
از جمله مواردی که در این مستند به آن پرداخته خواهد شد می توان به پیشینه تاریخی افغانستان و معرفی برخی از مشاهیر آن، زبان فارسی، مشکلات مردم به علت جنگ های مختلف، طالبان، حمله آمریکا بعد از یازده سپتامبر، شکنجه برخی از شهروندان بی گناه افغان در زندان های بگرام و گوانتانامو، وضعیت آموزش و مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد.
مستند «افغانستان من» در سه قسمت 25 دقیقه ای از 18 تا 20 اسفند ماه هر روز ساعت 04:00 روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود. تکرار این برنامه در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 پخش خواهد ش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار