مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی:

طرح زراعت چوب در 100 هکتار از سطح استان خراسان شمالی اجرا شد

خبرگزاری پانا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در سال گذشته در راستای طرح توسعه زراعت چوب 54 هکتار از اراضی متقاضیان با تحویل نهال رایگان و 46 هکتار با استفاده از تسهیلات بانکی تحت کشت گونه سریع الرشد صنوبر قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۰۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، موسی صابری گفت: در راستای طرح ملی توسعه کشت زراعت چوب با استفاده از تسهیلات بانکی بخش توسعه کشاورزی تاکنون 66 فقره پرونده در سطحی بالغ بر 166 هکتار در سطح استان به بانک عامل (بانک کشاورزی) معرفی شده است و در سال گذشته از مجموع طرح های معرفی شده به بانک 22 طرح در سطح 46 هکتار مصوب و با اعتباری بالغ بر 2140 میلیون ریال اجرا شد .

صابری افزود: طرح توسعه کشت زراعت چوب یکی از طرح های ملی بوده که با هدف تولید چوب جهت کاهش بار بهره برداری از سطح جنگل های کشور اجرا می وشد .

وی عنوان کرد: این اداره کل به تمامی بهره برداران ، کارشناسان و متقاضیان علاقه مند به طرح زراعت چوب صنوبر کاری، تسهیلات بانکی با دوره بازگشت 10 ساله اعطا می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: از بین شهرستان های استان، شهرستان فاروج با بیشترین متقاضی در زمینه جذب و اجرای طرح توسعه کشت زراعت چوب با گونه صنوبر در صدر قرار دارد.

صابری ، اثرات اجرای این طرح را جنگل کاری به منظور احیا و توسعه جنگل در جهت حفظ محیط زیست و تأمین هوای سالم و پاک، تأمین بخشی از چوب مورد نیاز استان، کاهش وابستگی به جنگل های شمال در راستای تأمین چوب ، افزایش درآمد حاصله در واحد سطح برای بهره برداران عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار