برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی دوره نهم در 4 استان

تهران (پانا) - در روزهای پایانی سال ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور با محوریت سازمان دانش‌آموزی، درگیر انتخابات برای تعیین اعضای شورای دانش‌آموزی استان و نمایندگان مجلس دانش آموزی است تا با انجام مقدمات، نهمین دوره این مجلس تشکیل شود.

کد مطلب: ۸۰۴۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی دوره  نهم در 4 استان

به گزارش دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی، زهرا پناهی روا، رئیس دبیر خانه مجلس دانش آموزی با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون استان‌های کرمان،خوزستان، زنجان و همدان انتخابات خود را بر اساس شیوه‌نامه و دستورالعمل ارسالی و با حضور ناظرینی از دبیر خانه و ستاد مرکزی برگزار کرده تا اعضا و نمایندگان دانش‌آموزان در شورای دانش‌آموزی استان و مجلس دانش‌آموزی در این چهار استان برگزیده شوند. استان‌های دیگر نیز مشغول تامین مقدمات وتمهیدات لازم در این خصوص هستند .

وی در خصوص اهمیت این انتخابات گفت: پیشتر شیوه‌نامه و دستورالعمل برگزاری انتخابات به وسیله دبیرخانه تنظیم شده و به تایید و امضای وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی رسیده بود که بیانگر اهمیت نقش و جایگاه مجلس دانش‌آموزی در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش است.

پناهی روا ادامه داد: شوراهای دانش‌آموزی نهادی صنفی - مشورتی در حوزۀ مسائل دانش‌آموزی است که در سطوح مختلف از مدارس تا سطح کشوری تشکیل می‌شود که شکل سراسری آن مجلس دانش‌آموزی نام دارد و نمایندگان آن از دانش‌آموزان تمامی استان‌ها، اقلیت های دینی، مدارس خارج از کشور و مدارس استثنایی انتخاب می‌شوند و هیات رئیسه این مجلس مشاوران دانش‌آموزی وزیر خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار