با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان صورت گرفت:

برگزاری مراسم گرامیداشت ۸ اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی در شهرستان ایلام

ایلام ( پانا ) - مراسم گرامیداشت هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی با حضور مسئولان استانی و شهرستان و مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کل کشور و در سالن امور تربیتی استان برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۰۴۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم گرامیداشت ۸ اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی در شهرستان ایلام

علی بیرانوند مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک سالروز امور تربیتی و با توجه به جایگاه مهم مربیان پرورشی در این زمینه گفت: نخستین عامل سرنوشت‌ساز در تربیت، مربی است. مربی، معمار شخصیت انسان، الگو، قاعده و دستوری مجسم است که آدمی آگاهانه یا ناخودآگاه از او تقلید می‌کند و شخصیت خود را مطابق با او می‌سازد، از این رو سعادت و شقاوت او به تربیت مربی وابسته است.

وی افزود: از اولین گام های تربیت، مشخص کردن اهداف تربیتی است؛ چرا که عمل تربیتی نمی تواند بی مقصد و بی برنامه و مبتنی بر آزمایش و خطا باشد. بنابراین، برای رسیدن به نتایجی پرثمر، تعیین اهداف تربیتی ضروری است.

ایشان اظهار داشت: امروز یادمان روزی است که در آن پدران، مادران و مربیان، با هماهنگی های مفید، در تربیت و پرورش فرزندان عزیز مملکت اسلامی می کوشند و با یک برنامه ریزی صحیح و سنجیده، روح کودکان را با معنویت آشنا نموده، تا آنان درست زیستن را بیاموزند و در آینده، افرادی متعهد پرورش یابند.

در ادامه این مراسم دریس مدیر روابط عمومی و امور استانهای ستاد اقامه نماز کل کشور گفت: خود یافتگی و خود ساختگی دو عامل مهم تربیتی در رشد و تربیت روحی فرزندانمان است و این بار سنگین تربیتی بر دوش معلمان و مربیان پرورشی قرار دارد.

وی ادامه داد: مقدمه ساختن فرزندانمان در ابتدا شناخت خودمان است. ما باید در شناخت خود از شناساندن دیگران به خود پیشی بگیریم چرا که تا خود را نشناسیم نمی توانیم صلاح و اصلاح را به دیگران بفهمانیم و هدیه کنیم و از این روست که معلمی را شغل انبیا می دانند.

ایشان با ذکر حدیثی از امام علی (ع) اظهار داشت: علم مشتمل بر دو نوع ، اکتسابی و علم درونی که آنچه در وجود است می باشد. اگر در وجود تربیت و اخلاق نباشد علمی مناسب و به خیر بشریت نخواهد بود.

وی در پایان گفت: بهترین کارخانه ای که می تواند سنگ وجودی انسان را به نیکی گداخته و شکل دهد نماز است. نماز می تواند عامل جلوگیری از آسیب های اجتماعی، بزهکاری ها و عامل عروج معنوی و علمی باشد و سرانجام خیر و برکت را نصیب همه مردم دنیا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار