مدیریت شهری اسلامشهر پاسخگوی مسائل فرهنگی مردم باشند

اسلامشهر (پانا) - باوجود بهره برداری از پردیس سینمایی فجر اسلامشهردر شش ماه گذشته و برخورداری شهرستان از جمعیتی بالغ‌بر 700 هزار نفر، هنوزشروع به کاراین مرکز فرهنگی در پیچ و خم مشکلات اداری قرار داردو مردم از اکران و تماشای فیلم های به روز محروم هستند.

کد مطلب: ۸۰۳۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت شهری اسلامشهر پاسخگوی مسائل فرهنگی مردم باشند

پردیس سینمایی فجر اسلامشهر ، پس از سه سال تعطیلی و با انجام تعمیرات اساسی در هفته دولت سال‌96 به دست محمدحسین مقیمی قائم‌مقام سابق وزیر کشور و استاندار فعلی تهران افتتاح شد‌ و بعد از گذشت شش ماه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

شهرستان اسلامشهر که شاهد کمبود امکانات فرهنگی و هنری و تفریحی میباشدو وجود سینما و اکران فیلم‌های روز کشور نیز سرگرمی مردم محسوب می‌شد،اکنون با تعطیل شدن این مرکز فرهنگی موجب شد،علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های سینمایی جدید درکشور با طی مسافت‌های زیاد و متحمل‌شدن هزینه‌های زیاد به سینماهای داخل شهر تهران بروند، درصورتی‌که درشهرستان سینما وجود دارد و مردم از استفاده آن محروم هستند.

سوال مهم این است که مجموعه مدیریت شهری برای پر کردن اوقات فراغت مردم وعلی الخصوص جوانان چرا کاری انجام نمی‌دهند ومتأسفانه با افزایش تعداد قهوه‌خانه‌ها در نقاط مختلف شهرستان رفتن به این اماکن یک تفریح برای جوانان محسوب میشود.

رضا عظیمی ،مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اسلامشهر با تشریح علت عدم بهره‌برداری از پردیس سینمایی فجر اسلامشهر، اظهار کرد: با توجه به نیاز شهروندان و در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به علاقه‌مندان به تماشای فیلم، بنا بر تصمیم مدیران سابق مجموعه مدیریت شهری، ایجاد تغییرات اساسی در فضای فیزیکی ساختمان سینما و تبدیل به یک پردیس سینمایی با احداث چند سالن مجزا در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: پردیس سینمایی فجر با احداث پنج سالن مجزا به ظرفیت‌های متفاوت و درمجموع 453 نفر و با مشارکت مؤسسه سینمایی شهر و با اعتبارات شهرداری اسلامشهر احداث و در هفته دولت سال 96 به دست مسئولین کشوری و محلی فاز نخست آن افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اسلامشهر تاکید کرد: متأسفانه با افتتاح این مجموعه، به دلیل عدم رعایت مباحث ایمنی ساختمان به‌ویژه مبحث 3 مقررات ملی ساختمان و پس از بازرسی‌های فنی توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی، اجازه بهره‌برداری از این ساختمان داده نشده، تا موارد مورد نظر و ایرادات گرفته‌شده رفع شود.

عظیمی بیان کرد: پس از اعلام مسائل ایمنی مورد نظر سازمان آتش‌نشانی، ایرادات مطرح‌شده با حضور کارشناسان و نصب تجهیزات و ملزومات مورد نیاز عملیات ایمن‌سازی انجام شد و خوشبختانه طی چند روز گذشته تأییدیه ایمنی ساختمان از سوی سازمان آتش‌نشانی صادر و برای تصمیم‌گیری مقامات وزارت ارشاد ارسال شد.

وی گفت: امیدواریم، با جلب موافقت مسؤولان و اخذ مجوز اکران، بتوانیم هرچه سریع‌تر این مکان فرهنگی را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اسلامشهر، خاطرنشان کرد: شرایط و آمادگی لازم برای راه‌اندازی و اکران فیلم‌های بروز کشور در پردیس سینمایی فجر وجود دارد، تا به‌محض اخذ مجوز اکران، این مجموعه به بهره‌برداری برسد که، تسریع امور از سوی مسئولین کمک مؤثری در جلب رضایت شهروندان خواهد بود.

شایان ذکر است ،وجود یک سالن سینما برای شهرستان اسلامشهر با جمعیتی بالغ‌بر 700 هزار نفر، یک امری لازم محسوب می‌شود وامید آن میرود مسئولین و دست‌اندرکاران شهرستان هم این ضرورت را احساس کنند و پاسخگوی این مشکل فرهنگی نیز باشند.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار