معاون وزیر آموزش و پرورش: هدف بخش غیردولتی، افزایش کارایی، کیفیت‌بخشی و پاسخگویی بیشتر به مردم است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش به هدف ورود بخش غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به آموزش و پرورش اشاره کرد.

کد مطلب: ۸۰۳۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش: هدف بخش غیردولتی، افزایش کارایی، کیفیت‌بخشی و پاسخگویی بیشتر به مردم است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی زینی‌وند در گردهمایی روسای ادارات مشارکت‌ها و کارشناس مسئولان استان‌های سراسر کشور که در سالن شهید حججی سازمان مدارس غیردولتی برگزار شد اظهار کرد: بخش غیردولتی به منظور افزایش کارایی، کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی، پاسخگویی بیشتر به مردم و کاهش تصدی گری ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: برای نهادینه کردن مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش بهتر است از توان رسانه‌ها بیشتر استفاده شود و همچنین از توانمندی کسانی که علاقه‌مند به حضور بیشتر مردم در عرصه مشارکت هستند بهره گرفت.

زینی‌وند افزود: با توجه به ساختارهای سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی جامعه ، هدف ورود بخش غیردولتی در عرصه آموزش و پرورش، ایجاد ظرفیت بیشتر برای مشارکت مردم است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود: مدارس غیردولتی از نظر ضوابط و مقررات، محتوای و برنامه درسی همانند مدارس دولتی هستند و در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که مدارس غیر دولتی در این زمینه ها بسیار دقیق‌تر از سایر مدارس عمل می‌کنند.

وی همچنین در خصوص شرایط دانش‌آموزان مدارس غیردولتی گفت: بیش از 70 درصد دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی شهر تهران فرزندان کارمندان هستند و فرزندان بسیاری از اقشار جامعه در این مدارس به تحصیل مشغول‌اند.

زینی‌وند با بیان اینکه روسای ادارات مشارکت‌های مردمی در سطح استانها از جایگاه مهمی برخوردارند گفت: پیش شرط‌هایی برای تحقق مشارکت بیشتر مردم در سطح استانها و مناطق آموزش و پرورش وجود دارد که مدیران مشارکت‌های استانها با تسهیل کردن این شرایط می‌توانند به این امر کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار