رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی:  معمان و مدیران مدارس در کشور ما جهاد گونه کار می کنند

کلاس های درس به صورت میزگردی باشند

تبریز (پانا)- رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت:  به صراحت بگویم که  در حال حاضر معمان و مدیران مدارس در کشور ما جهاد گونه کار می کنند وقتی مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کند این موضوع فقط در آموزش و پرورش عملی  شده است.

کد مطلب: ۸۰۲۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی:  معمان و مدیران مدارس در کشور ما جهاد گونه کار می کنند

غلامحسین مسعودی ریحان در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس امور تربیتی در سالن اجتماعات دبیرستان شاهد نور الزهرا ناحیه 3 تبریز اظهار کرد: معلمان و مربیان با سرمایه بزرگی چون انسان سرو کار دارند و همه این معلمان تلاش دارند که این انسان به مرتبه ای از زندگی برسد که همه بگویند فردی موفق است البته موفقیت تعاریف مختلی دارد و هرکسی به عنوعی آن را تفسیر می کند.

وی گفت: همه تغییرات در رفتار و گفتار ها از آموزش و پرورش شروع می شود برای این که بدانیم کشوری پیشرفته و توسعه یافته است باید مدارس را بررسی کنیم اگر مدرسه توسعه یافته بود یعنی فضای فیزیکی مناسب داشت و همچنین سرانه کافی داشت و از برنامه و وجود معلم باسواد وعلمی برخوردار بودند مطمنا بدانید که آن مدرسه ودر نتیجه آن جامعه پیشرفته است.

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان این که اولویت اول حاکمیت هر کشوری باید آموزش و پرورش باشد، ادامه داد: ببینیم تفکر انتقادی را چگونه می توان به دانش آموزان یاد داد با متکلم وحده بودن معلم در کلاس هیچگاه به این هدف نخواهیم رسید وقتی به این هدف خواهیم رسید که کلاس ها به صورت میزگردی باشند.

مسعودی ریحان اضافه کرد: در خصوص آموزش شهروندی ببنیم تا چه حد فرزندانمان را با حقوق شهروندی آشنا کرده ایم یا چه قدر توانسته ایم در خصوص مدیریت پسماند ها و جداسازی اصولی زباله ها در منزل برای خانواده ها آموزش دهیم.

وی افزود: در امر انتخاب رشته تحصیلی فرصت های برابری را برای دانش آموزان هم از نظر امکانات فیزیکی و هم امکانات آموزشی ایجاد کنیم تا انتخاب درستی داشته باشند.

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: باید درصدی از تولید ناخالص ملی به آموزش و پرورش اختصاص یابد وگرنه هر سال آموزش و پرورش با کسری بودجه مواجه خواهد شد.

مسعودی ریحان اضافه کرد: باید هرسال نیازهای ادارت آموزش و پرورش نواحی و مناطق احصا شود و به همان میزان اعتبار مالی تخصیص یابد و بعد از آموزش و پرورش انتظار داشت.

وی ادامه داد: به صراحت بگویم که در حال حاضر معمان و مدیران مدارس در کشور ما جهاد گونه کار می کنند وقتی مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کند این موضوع فقط در آموزش و پرورش عملی شده است و به عبارتی فقط آموزش و پرورشی ها هستند که به فرمایشات مقام معظم رهبری اهمیت داده و به آن عمل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار