رییس کانون کلای آذربایجان غربی: اشتغال وکلای جوان دغدغه امروز مجموعه کانون وکلا و دادگستری است

حذف ظرفیت پذیرش آزمون های وکالت به هیج وجه منطقی و پذیرفته شده نیست

ارومیه (پانا) - اول تا هفتم اسفند هفته وکیل مدافع نام داشت و امسال مراسم روز وکیل در ارومیه روز دهم اسفند با حضور معاون حقوقی رییس جمهور در مجتمع امام علی ارومیه برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۰۲۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رییس کانون کلای آذربایجان غربی: اشتغال وکلای جوان دغدغه امروز مجموعه کانون وکلا و دادگستری است

پرویز صفری رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی در نشست هیات مدیره کانون وکلا با خبرنگاران بمناسبت روز وکیل در خصوص مراسم ویژه روز وکیل در استان گفت : لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور میهمان ویژه این مراسم است و علاوه بر وی، دو نماینده مجلس و احتمالا استاندار آذربایجان‌غربی نیز از دیگر سخنرانان مراسم خواهند بود.

وی اظهار کرد:همزمان با روز وکیل و با همکاری شورای شهر و شهرداری ارومیه خیابانی در ارومیه بنام خیابان وکلا نامگذاری شده ضمن اینکه سال گذشته از وکلای بازنشسته و فقید تجلیل به عمل آمد و امسال نیز تالار اجتماعات ساختمان کانون وکلا بنام "بهروز تهرانچی" اولین رئیس کانون نامگذاری شده است.

رئیس کانون وکلای استان خاطر نشان کرد: سال گذشته ۴۸ کارآموز بعد از اجرای مراسم تحلیف به جرگه وکلای استان پیوستند و با احتساب این تعداد، هم اکنون یک هزار وکیل پایه یک و نزدیک به ۱۵۰ نفر کارآموز در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند.

صفری گفت:بحث استقلال کانون وکلا از چالش های اساسی این کانون است زمانی که از استقلال کانون صحبت می شود باید توجه شود که منظور استقلال‌ در نظارت نیست بلکه هدف استقلال در دفاع است تا وکیل برای دفاع خود براساس قانون آزادانه می شود چون در غیر اینصورت حقوق آحاد جامعه ذایل می شود از سویی اصل ۳۵ قانون اساسی حق دسترسی شهروندان به وکیل را از حقوق شهروندان دانسته است و منظور از استقلال نیز همین است.

وی افزود: کمپینی بنام حذف ظرفیت راه افتاده بود و دنبال این بود که هرکس لیسانس حقوق داشت اجازه وکالت داشته باشد که با اینکار دنبال این بودند که لیسانسیه های بیکار را تبدیل به وکلای بیکار کنند.

رئیس کانون وکلای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از زمان تشکیل کانون وکلا تا به امروز هیچ ریالی بابت حق الوکاله تسخیری به کانون وکلا پرداخت نشده است و هیچ امتیازی از این بابت متوجه کانون نیست اما وکلای عزیز جهت کمک به شهروندان، این مهم را انجام می دهند.

صفری اضافه کرد: تمامی مراجعین به دادگستری باید بازرسی می شدند اما با تعامل با دادگستری، بازرسی بدنی و بازرسی کیف وکلا را حذف کردیم و خوشبختانه هیچ تخلفی از سوی وکلا صورت نگرفته است ضمن اینکه مطابق تفاهم نامه با دادگستری ،قرار است وکلا با دارا بودن کارت الکترونیکی، مجوز ورود تمامی وسایل الکترونیکی خود به دادگاه ها را داشته باشند.

وی گفت: امروز اشتغال وکلای جوان دغدغه کانون وکلا است، حذف ظرفیت پذیرش ازمون های وکالت به هیج وجه منطقی و پذیرفته نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار