فرماندار اسلامشهرخبر داد: اجرای طرح غربالگری سلامت روان در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر از معاینه ۱۶۴ هزار نفر از اهالی شهرستان اسلامشهری در قالب طرح غربالگری سلامت روان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۲۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهرخبر داد: اجرای طرح غربالگری سلامت روان در اسلامشهر

امیراله حقیقی در دیدار با حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و دست اندرکاران طرح پیشگام الگوی مراقبت اجتماعی جامع(ماج) ،در سخنانی اظهار داشت: در حوزه آسیب های اجتماعی به علت تعدد مراکز تصمیم گیری معمولاً اقدامات و سیاست گذاری ها با نتایج مناسبی همراه نبوده است .

وی در ادامه با بیان این که در زمان فعالیت دولت یازدهم در حوزه بهبود خدمات بهداشتی و درمانی و توجه به بهبود شاخص های سلامت اجتماعی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته ،گفت: در شهرستان اسلامشهر اکثر خانه های بهداشت روستائی و مراکز جامع سلامت شهری نوسازی و بهسازی شده اند و چندین مرکز جدید نیز با اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین احداث شده است .

فرماندار اسلامشهر افزود : در سال گذشته ۲۵ روانشناس بالینی با مدرک کارشناسی ارشد در مراکز جامع سلامت شهری شهرستان مستقر شدند و ۱۶۴ هزار نفر از شهروندان تحت غربالگری سلامت روان قرار گرفتند و در این رابطه پرونده های درمانی و مشاوره ای برای افرادی که دچار مشکل بودند، تشکیل و افراد مذکورتحت درمان قرار گرفتند .

حقیقی ادامه داد: در اسلامشهر طبق آمار رسمی ۶۰۰ هزار نفر سکونت دارند، که جمعیت دانش آموزی این شهرستان ۱۱۰ هزار نفر است و قریب ۴۵ هزار دانشجو نیز در مراکز دانشگاهی مشغول تحصیل هستند و آسیب های اجتماعی متعددی از جمله ، طلاق، اعتیاد، اختلالات روانی همچون افسردگی و... ساکنان شهرستان و جوانان و نوجوانان را تهدید می کند .

وی با بیان این که در زمینه کاهش آمار طلاق در شهرستان نیز با همکاری دستگاه قضائی و بهزیستی شهرستان جلسات مشاوره برای زوجین برگزار می شود، گفت: برگزاری این جلسات مشاوره ای نیز در کاهش میزان طلاق در شهرستان بویژه طلاق های توافقی موثر بوده است .

فرماندار اسلامشهر با اشاره به تشکیل شورای اجتماعی این شهرستان گفت: کلیه ادارات و دستگاه های شهرستان همکاری و تعامل لازم را جهت اجرای هر چه بهتر طرح الگوی مراقبت اجتماعی جامع خواهند داشت .

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد و خیرین جهت اجرای هر چه بهتر این طرح تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اولویت بندی بخشی و برنامه ریزی مناسب، گام های موثری در جهت تحقق اهداف این طرح در اسلامشهر برداشته شود و در آینده نیز شاهد اجرای آن در سایر شهرستان ها و استان های کشور باشیم.

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار