معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

ساختن انسان کامل یکی از مهمترین اهداف والای مکتب حیات‌بخش اسلام است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از ویژه برنامه های این استان به مناسبت سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ساختن انسان کامل یکی از مهمترین اهداف والای مکتب حیات‌بخش اسلام است

به گزارش پانا شهرستان های استان تهران؛ سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بنیانگذاران امور تربیتی در کشور گفت:یکی از مهمترین اهداف والای مکتب حیات‌بخش اسلام ساختن انسان کامل و رساندن او به قرب الهی و حیات طیبه است .

وی، با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت در مجموعه تعالیم اسلام جایگاه خاص و زیربنایی خود را دارد، تاکید کرد: تدوین برنامه‌های عملیاتی لازم در راستای ترویج، تقویت مستمر و تحکیم فضایل اخلاقی در محیط‌های تربیتی با استفاده از تمام ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی ضروری است.

هاشمی ،با تأکید بر اولویت کرامت ،عزت نفس ، شجاعت، عفت، صداقت ، تعمیق تربیت و آداب اسلامی، تقویت اعتقاد به ارزش‌های انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ حیا، عفاف و حجاب متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی،‌ تقویت بنیان خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی‌ها و مهارت‌های خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضائات جامعه اسلامی، تصریح کرد: شناسایی و قدردانی از فعالان امور پرورشی و فرهنگی به استناد راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش طرح ریزی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، ادامه داد: انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی، برگزاری برنامه های ویژه در سطح مناطق استان به منظور تجلیل از معاونین و مربیان پرورشی و فرهنگی با حضور مسئولان محلی، اجرای ویژه برنامه تجلیل از معاونین و مربیان پرورشی و فرهنگی در سطح مدارس با حضور دانش آموزان و فرهنگیان از جمله برنامه های هفته تربیت اسلامی می باشد که در مورد اجرای آنها برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

این مقام مسئول ،با اشاره به شعار هفته تربیت اسلامی سال 96 با عنوان، تعلیم و تربیت تمام ساحتی با رویکرد کیفیت و عدالت خاطرنشان کرد شرکت مربیان به صورت دسته جمعی در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، تجلیل از مربیان امور تربیتی و فعالین عرصه تربیت از دیگر برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در سطح ادارات تابعه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار