شورای اسلامی شهر قزوین؛

جایگاه قانونی شورای سیاستگذاری شمس مشخص شود

فرج اله فصیحی رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین از تصویب ️دفترچه ارزش منطقه بندی املاک و ضوابط ارزش معاملاتیِ شهرداری قزوین خبرداد.

کد مطلب: ۸۰۱۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه قانونی شورای سیاستگذاری شمس مشخص شود

به گزارش خبرنگار پانا قزوین؛

فرج‌اله فصیحی رامندی در جلسه علنی شورای شهر بیان کرد: اعضای شورای شهر بسیاری از بندهای دفترچه مذکور را بدون افزایش و برخی بندها را با کاهش تعرفه و تعدیل قیمت به تصویب رساندند.

وی هدف از این اقدام را رونق بخشی به ساخت و ساز و خروج حوزه مسکن از رکود چندساله دانست و گفت: طبق این دفترچه، شهر قزوین به ۶۳ بلوک مجزا تقسیم شده و تعرفه‌ها فقط در دو منطقه شهر افزایش ناچیز داشته است.

فصیحی افزود: براساس مصوبه شورا ارزش عرصه املاکی که راه عبور مستقل نداشته و حق عبور از ملک مجاور را دارند ۶۰ درصد ارزش معبری است که راه عبور ملک از آن منشعب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس مجوز شورا تعرفه باغات سنتی برابر نقشه مصوب با ۶۰ درصد کاهش و باغات و اراضی کشاورزی با ۵۰ درصد کاهش محاسبه خواهد شد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: ارزش معاملاتی اعیانی سالن‌ها و کارگاه‌های دارای ساختمان بتنی به ازای هر متر مربع ۳۵۰، کارگاه‌های دارای ساختمان‌ فلزی ۲۸۰، سوله‌ها ۱۵۰ و سایر موارد ۱۳۰ هزار ریال به ازای هر متر مربع محاسبه خواهد شد.

رئیس کمیسیون مالی- حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین گفت: طبق این مصوبه تعرفه قطعات موقوفه با ۲۰ درصد کاهش قیمت محاسبه می‌شود.

به گفته این مسئول در محاسبه خرید تراکم ساختمان‌های دارای دو بر یا بیشتر، بالاترین ارزش معبری ملاک عمل خواهد بود.

فصیحی خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن؛ خرید تراکم در محدوده بافت فرسوده با ۵۰ درصد کاهش تعرفه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

وی افزود: تعرفه تراکم پلاک‌های واقع در طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع)، امامزاده سلطان سید محمد و انصاری شرقی با ۵۰ درصد کاهش به تصویب رسید.

این مسئول ادامه داد: براساس مصوبه شورا ارزش املاک واقع در سراها، پاساژها و کاروانسراهای منشعب از خیابان‌ها، کوچه یا بازار واحد دوم تا پنجم هفت دهم و مابقی نیم محاسبه می شود.

فصیحی رامندی بیان کرد: ارزش املاکی که نیاز به اصلاح اسناد مالکیتی دارند تا زمان اصلاح اسناد تابع وضع موجود است.

این عضو شورا ادامه داد: ارزش املاک واقع در حاشیه خط بزرگراهها و اتوبانها تا زمانیکه از معابر مذکور مانند خیابان‌های داخلی شهر عبور و مرور نمی‌کنند برابر با ارزش خیابان‌های مورد استفاده محاسبه می‌شود.

وی به تشکیل شورای مشورتی سیاستگذاری اشاره کردو گفت: صرف نظر از اسم آن که دارای مفهوم نامانوسی هست، این شورا باید ابتدا توسط شورای شهر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته با اطلاع قبلی شورا آغاز به فعالیت می‌کرد.

این نماینده مردم در شورا با بیان این مطلب که تمام اقدامات شهرداری با تصویب و تایید شورای شهر قابل اجرا خواهد بود، نسبت به بروز سرخوردگی بین افراد نخبه و فعال شورای شمس در صورت عدم موافقت شورا با پیشنهادات انها ابراز نگرانی کرد.

فصیحی با طرح سوال که جایگاه قانونی شورای مشورتی سیاستگذاری کجاست، ایا دولت در سایه شهرداری است یا مشاور خواهد بود تاکید کرد: برنامه‌ها، طرح ها و ایده های شورای شمس پس از بررسی باید برای دریافت مجوز به شورای شهر ارائه شود.

وی درجریان بررسی لایحه مربوط به پرداخت عیدی به کارکنان شهرداری خواستار عملکرد قاعده‌مند و یکسان شد تا اعتبار مورد نیاز دربودجه کلی شهرداری پیش بینی شود.

این مسئول با بیان این مطلب که در سال‌های گذشته شهرداری در راستای توجه به وضعیت رفاهی کارکنان خود شیوه‌نامه‌ای را به تصویب شورای شهر رسانده است، اضافه کرد: انتظار می‌رود هر گونه مساعدت به کارکنان شهرداری مطابق با شیوه‌نامه مذکور باشد.

فصیحی رامندی در جریان بررسی لایحه دوفوریتی خرید وام مسکن برای صاحبان پروژه ۷۲ واحدی واقع در منطقه هادی‌آباد، قرارداد بین شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیا را در راستای اجرای پروژه پل امام رضا دانست و با بیان این مطلب که قراداد اعطای وام به دارندگان واحدهای مذکور باید ضمیمه لایحه باشد، خواستار بررسی وضعیت این قرارداد و قرارداد واگذاری واحدها به خریداران که مخاطبین با شهرداری گردیده اند شد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین پیشنهاد داد: شهرداری به جای خرید وام ۲۵ میلیون تومانی برای صاحبان پروژه ۷۲ واحدی مسکن می‌تواند با تخصیص امتیاز بخشودگی پنج میلیون تومانی، خواستار تسویه افراد با ۲۰ میلیون تومان باقی مانده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار