شکوفایی تمدن بشر، برآیند ایده‌های مهندسان تلاشگر است

سمنان (پانا) - استاندار سمنان شکوفایی تمدن بشر را برآیند ایده‌های مهندسان تلاشگر دانست و گفت: بدون ابزار تلاش قطعا نمی‌توان به موفقیت دست‌یافت، بنابراین از همه ایده پردازان در استان برای ارائه طرح‌های نوآورانه استقبال خواهیم کرد.

کد مطلب: ۸۰۱۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
شکوفایی تمدن بشر، برآیند ایده‌های مهندسان تلاشگر است

سید شهاب‌الدین چاووشی، در دوازدهمین آئین نکوداشت روز مهندس و بسیج مهندسان یادواره مهندس شهید سردار حسن شاطری، از استقبال و حمایت استانداری سمنان از طرح و ایده های نو نخبگان مهندس خبرداد و گفت: برای پیشرفت در جامعه اسلامی نیازمند ایده‌های نو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مهندسان استان دقت و استحکام را سرلوحه کار خود قرار دهند، ادامه داد: مهندسان بی شک آفرینندگان دنیای مدرن و تکنولوژی امروز قلمداد می‌شوند اما در این بین آن‌ها نیز باید در هر تخصصی که قرار دارند نسبت به کار خود دقت لازم را داشته باشند.

استاندار سمنان ابراز داشت: امروز مهندسین خوش‌نامی در کشور وجود دارد که نه‌تنها در داخل کشور بلکه در خارج از مرزهای ایران نیز مشغول فعالیت هستند.

چاووشی اولین مهندس عالم هستی را خداوند متعال عنوان کرد و افزود: خداوند، عالم هستی را به بهترین و نیکوترین شکل آفرید و در نظام آفرینش دقت و استحکام رادر اوج خود به‌کاربرده است، لذا مهندسی در واقع علم خدا در طبیعت محسوب می‌شود.


شهید شاطری به عنوان الگوی تعهد و تخصص

فرمانده سپاه استان سمنان نیز در این مراسم از شهید شاطری به عنوان الگوی تعهد و تخصص نام برد و گفت: مهندسان از اقشار تاثیرگذار در راستای سازندگی کشور قلمداد می‌شوند که باید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تخصص و تعهد به‌عنوان دو ویژگی‌ مهم در عرصه نظام‌ مهندسی مورد توجه نسل جدید واقع شود.

سردار حسن حسن‌زاده با تاکید بر اینکه مهندسان یکی از قشرهای اثرگذار در جامعه بوده و دارای جایگاه مهمی هستند، ادامه داد: باید ببینیم در کجا قرارداریم و نقش و جایگاه جامعه مهندسان در ساخت کشور در ابعاد مختلف اقتصادی چگونه است و در این مهم چه نقشی خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه در مقوله فرهنگی و جنگ نرم، دشمن درصدد پررنگ جلوه دادن خواسته‌ها است، اضافه کرد: نیازها و مشکلات استان باید شناسایی و احصا شود بنابراین با تفکیک نیازها و خواسته‌ها و هدفمند کردن آن‌ها می‌توانیم به توسعه پایدار و همه جانبه دست پیدا کنیم.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه جامعه متفکر باید به دنبال ارائه راهکاری برای مقابله با دشمنان باشد، گفت: توسعه اقتصادی بدون در نظر گرفتن اخلاق اسلامی محقق نخواهد شد.

فرمانده سپاه استان سمنان بابیان اینکه توسعه اقتصادی بدون در نظر گرفتن اخلاق اسلامی محقق نخواهد شد، افزود: عده‌ای می‌کوشند تا مانع پیاده‌سازی اهداف انقلابی در جامعه اسلامی شوند، بنابراین جامعه متفکر با در نظر گرفتن این موارد باید راهکارهای موثر را ارائه دهد.

همایش روز ملی مهندسی به منظور بزرگداشت شهید والامقام حسن شاطری برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار