استاندار البرز در آیین گشایش نمایشگاه همکاری های تجاری و فرهنگی لهستان:

تاسیس بانک لهستان را پیگیری خواهیم کرد

نمایشگاه همکاری‌های تجاری و فرهنگی لهستان عصر امروز در هتل لاله تهران آغاز بکار کرد؛استاندارالبرز نیز میهمان ویژه این مراسم بود،مشروح خبر این آیین را می خوانید.

کد مطلب: ۸۰۰۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تاسیس بانک لهستان را پیگیری خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، محمدعلی نجفی در آیین آغاز بکار نمایشگاه همکاری‌های تجاری و فرهنگی لهستان که در هتل لاله تهران با حضور هیئت 46 نفره تجاری و دولتی کشور لهستان به سرپرستی ریشاردز ترانسکی رئیس اتاق بازرگانی سیلیسیا و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد، گفت: خرسندم از اینکه از استان البرز که قدمت و فر هنگ آن به ۹ هزار سال قبل می رسد،میزبان شما در کشور عزیز ایران اسلامی هستیم.

وی افزود: البرز سرزمین زیبایی های طبیعت،سرزمین فرهیختگان دانش و قطب علم و فناوری است.

نجفی گفت: کشور لهستان و منطقه سیلیسیا ظرفیت ویژه ای برای همکاری های مشترک دارند و خوشحالیم افتخار این ارتباط را داشته باشیم.

وی با تاکید بر تعاملات و مراودات تجاری و اقتصادی بین ایران و البرز ادامه داد: امیدواریم پیام دعوت ما را نیز به هم وطنان لهستانی برسانید.

نجفی در ادامه ظرفیت های البرز را معرفی کرد و گفت: البرز کریدور تهران به غرب و شمال ایران و محل عبور بیش از ۱۴ استان کشور است.زیرساخت های راه ،ازاد راه ها،راه آهن و فرودگاه کارگو تنها فرودگاه باری در این استان وجود دارد که همگی امکاناتی برای قطب سرمایه گذاری خارجی است.

نماینده عالی دولت در استان البرز تصریح کرد: استان البرز بجهت قرارگیری در کنار تهران،دوقلوی جدایی ناپذیر است و با دسترسی به فرودگاه ملی و بخش ترابری و حمل و نقل باری که بزودی بخش مسافری آن نیز فعال می شود،بیش از پیش زمینه ساز توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خواهد بود.

استاندار البرز گفت: قدیمی ترین دانشگاه کشور با یکصد سال سابقه در قلب البرز قرار دارد و بیشترین بخش های فناوری و تحقیقاتی جهاد کشاورزی کشور و مراکز بزرگ کشور در البرز حضور دارند.

وی افزود: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولید و صنعتی در البرز واقع است و پس از مذاکرات موفق برجام از فرصت حضور هیات های تجاری متعددی بهره مند شده ایم که نمونه آن مراسم امروز است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی البرز, بعنوان معین کشور لهستان تعیین شده و انتخاب خوبی بوده از این جهت که در حوزه گردشگری مشابهت هایی داریم و علاوه بر پیست دیزین و منطقه طالقان و شهر کرج همچنین زیبایی های جاده چالوس و امکانات مشترک صنعت، به واقع انتخاب مناسبی بوده است.

نجفی گفت: البرز خیلی خوب و زیبا از نظر سفرا دیده شده و‌ این فرصتی است برای تعاملات بیشتر، دراین استان هلدینگ های دارویی هم موفقی داریم که از واردات و‌خروج ارز جلوگیری کرده است.

وی بیان کرد: ظرفبت های علمی البرز تا جایی حایز اهمیت است که معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مدت کوتاهی۳ سفر رسمی به البرز داشته اند و این حاکی از این است استان البرز امکانات خوب علمی و فناوری دارد.

وی افزود: خیلی از فارغ‌التحصیلان کشور امروز در دانشگاه های این استان مأمنی برای حضور و فعالیت علمی پیدا کرده اند.

استاندار البرز ادامه داد: باید تلاش کنیم با همتایان لهستانی و همراهی سفرا در جهت روان سازی و رفت و آمدها،توریسم،خدمات تجاری،صنعتی و گردشگری گام های موثری برداشته شود‌.

وی افزود: حجم مبادلات بازرگانی نیز با توجه به ظرفیت های موجوپ باید بیش از این باشد،با توجه به سابقه دیرینه ایران و لهستان به ویژه پس از جنگ دوم جهانی فرصتی برای تجدید حیات اقتصادی فراهم شده که باید از آن بهره مند شد.

نجفی ادامه داد: امروز کشور و دولت نیز بر این مهم تاکید دارد که از این فرصت هر چه بیشتر برای گسترش همکاری ها بهره مند شود.

وی در ادامه تاکید کرد: سرمایه گذاری در فرودگاه مسافری پیام و حضور شرکت ها در منطقه ویژه کارآ است و زمینه توسعه ارتباطات خواهد بود.

نجفی گفت: فرودگاه متعلق به همه ایران است و در بخش های صادراتی باید از ظرفیت های آن بهره مند شد.

استاندار ادامه داد: موضوع تاسیس بانک لهستانی را پیگیری خواهیم کرد، بعد از برجام، گسترش ارتباطات با وزارت امور خارجه و توسعه ارتباط ات منطقه ای بین دو کشور را دنبال می کنیم.

وی افزود: استفاده از فرصت های منطقه ای دو کشور در بحث صنایع و گردشگری عرصه های جدیدی را در حوزه های مختلف ایجاد خواهد کرد و تلاش می کنیم با امید هر چه بیشتر ارتباطات فرهنگی ایران و لهستان را توسعه ببخشیم.

رئیس دفتر تجاری ایران در لهستان نیز در بخشی این مراسم گفت: امکانات برای همکاری زیاد است در سال ۲۰۱۶ وزارت امور خارجه تصمیم گرفتند دفتر توسعه رشد اقتصادی در ایران افتتاح کنند.

وی افزود: این دفتر در ۱۷ آوریل ۲۰۱۷ تاسیس شده و بعنوان پلی بین تجارت ایران و لهستان فعالیت خود را شروع کرده و با هدف کمک به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی زمینه ساز توسعه ارتباطات هستیم.

وی ادامه داد: کیمسیون مشترک ایران و لهستان بزودی بمنظور توسعه و رشد اقتصادی بین دو کشور برگزار می شود و امیدواریم این همکاری برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

استاندار البرز در ادامه از غرفه های نمایشگاه همکاری های تجاری و فرهنگی لهستان نیز بازدید داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار