عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

رشد کذایی قیمت مسکن/ کاهش قدرت خرید مردم در برابر افزایش قیمت مسکن

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون عمران با کذایی دانستن قیمت مسکن گفت: قیمت مسکن دیگر بیش از این افزایش پیدا نخواهد کرد چرا که قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۷۷۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد فیروزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، درخصوص چگونگی کنترل بازار مسکن اظهار کرد: وضعیت مسکن، میزان عرضه و تقاضای آن، نوع قیمت گذاری و اجاره بهای مسکن در سال ۹۱ مناسب و مطلوب نبوده است چنانکه در یک مقطع زمانی 50 درصد رشد قیمت داشته ایم.

عضو کمیسیون عمران در مجلس با بیان اینکه رشد قیمت مسکن واقعی نیست افزود: راه اندازی پروژه مسکن مهر که در دولت نهم و دهم به اجرا درآمد را می‌توان طرح خوبی دانست که اگر زودتر اتفاق می‌افتاد شاهد نابسامانی در امر مسکن و ملک در کشور نبودیم.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر گفت: اگرچه پروژه مسکن مهر طرح مناسبی بود اما متاسفانه با نظارت‌های ضعیف و ناکارآمد، موفقیت این طرح نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

فیروزی در پیش بینی بازار مسکن بیان کرد: به نظر می رسد در بازار مسکن دیگر ظرفیت رشد قیمت وجود ندارد چرا که در مقابل قدرت خریدی هم وجود ندارد و ادامه روند افزایش قیمت تنها به رکود بیشتر منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر طرح مسکن مهر در دولت های بعدی نیز ادامه پیدا کند می توان به روند نزولی قیمت مسکن امیدوار بود چرا که دهک های پایین جامعه می توانند از تسهیلات این طرح بهره مند شوند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار