معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

تعاونی جاجیم هزار گل قهستان شهرستان قاین الگوی کامل اصول تعاون است

معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:تعاونی جاجیم هزار گل قهستان شهرستان قاینات الگوی کامل اصول تعاون است و روح واقعی تعاون در این مجموعه موجود است.

کد مطلب: ۷۱۲۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا از خراسان جنوبی، کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تعاونی جاجیم بافی هزارگل قهستان در روستای روم از توابع شهرستان قاینات بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این تعاونی اظهارکرد:تعاونی جاجیم هزار گل قهستان، تعاونی نمونه ای است و روم روستایی موفق و پیشرفته است.

کلانتری در ادامه گفت: من یکی از مبلغین روستای روم و تعاونی جاجیم هزار گل قهستان در سطح ملی خواهم بود.

معاون تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این که زنجیره تولید تا فروش توسط تعاونی تکمیل شده است گفت: این گونه کارها بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد:تعاونی جاجیم هزار گل قهستان روستای روم شهرستان قاینات الگوی کامل اصول تعاون است و روح واقعی تعاون در این مجموعه موجود است.

کلانتری تصریح کرد:تعریف چشم انداز وسیع تر برای منطقه در بخش های صنایع دستی و بوم گردی باید مد نظر تصمیم گیران روستا قرار گیرد.

وی افزود:نزدیک شدن به بازار فروش و حذف دلال ها در زنجیره فروش محصولات باید در تعاونی صورت گیرد.

کلانتری بیان داشت:باز کردن حاشیه سود محصولات به نفع اعضای شرکت تعاونی می تواند موجب تقویت این تعاونی و انگیزه سرمایه گذاران در تعاونی گردد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه با پیشنهاد استقرار تولید و فروش در روستاهای دیگر با برند شرکت تعاونی گفت:کسب سهم بیشتر فروش محصولات تعاونی ها در شهرهای همجوار دارای پتانسیل باید مد نظر مسئولین قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روستا تعاون ابراز مناسب توسعه متوازن شهرستانها است،گفت: افزایش سهم تعاون در طرح های اشتغال زای دولت باید پیگیری شود.

دراین جلسه رضا پور مدیر عامل شرکت جاجیم بافی هزار گل قهستان با بیان این که این کار با هدف ایجاد اشتغال در روستا و ماندگاری جوانان روستا از سال 84 استارت خورده است و اکنون توانسته است برای 72 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد کند .

وی به معرفی ظرفیتها و قابلیتهای شرکت وموفقیت هایی که تاکنون کسب کرده است پرداخت وگفت: یکی از مشکلات ما مالیات بر ارزش افزوده است که دریافت مالیات از یک شرکت تعاونی روستایی در یک نقطه دور افتاده با شرکت های بزرگ در شهرهای صنعتی.تفاوتی ندارد.

رضا پور با درخواست سرمایه یک میلیاردتومانی جهت توسعه شرکت با اشتغال زایی 35 نفر ،خواستار همکاری مسئولین با این شرکت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار