شهردار گرگان

اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک گرگان به اعتبار 2500 میلیاردی نیازمند است

با بیان اینکه اجرای طرح حمل و نقل و ترافیک گرگان به 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: اگر حمل و نقل عمومی به عنوان فرهنگ در شهر گرگان نهادینه شود متولیان شهری می‎توانند در بهبود کیفیت حمل و نقل گام‎های اساسی بردارند.

کد مطلب: ۷۱۲۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، عبدالرضا دادبود در جمع مدیران شهرستان گرگان از بهبود حمل و نقل عمومی شهر گرگان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا پیش‎بینی خوبی انجام شده و توسعه حمل و نقل عمومی را بهترین راهکار حل معضل ترافیک شهر گرگان می‎دانیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح حمل و نقل و ترافیک گرگان به 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: اگر حمل و نقل عمومی به عنوان فرهنگ در شهر گرگان نهادینه شود متولیان شهری می‎توانند در بهبود کیفیت حمل و نقل گام‎های اساسی بردارند.

شهردار گرگان ادامه داد: ناوگان عمومی شهر گرگان از یک عقب افتادگی برخوردار است و ورود اتوبوس‎های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 1397 انجام می‎شود و امید داریم عدد قابل توجه به اتوبوس درون شهری افزوده شود.

دادبود یادآور شد:طرح جامع حمل و نقل ترافیک و مطالعات ترافیک در محور نهارخوران باید انجام دهیم، گزینه مختلفی برای مسیرهای جایگزین مطرح است برای راه‎های دسترسی جدید برنامه‎هایی را پیش‎بینی کردیم و اجرای آن زمان می‎برد و همچنین برای تامین مالی آن باید هزینه زیادی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در بحث تامین منابع مالی شهر گرگان رویکرد تنوع در بودجه را در سال آینده دنبال می‎کنیم، افزود: در مدیریت شهری تنها به عوارض تکیه نکردیم و تامین از منابع مختلف را در دستور کار قرار دادیم.

شهردار گرگان با بیان اینکه توزیع کاربری یکی از مدیریت ترافیک به‎شمار می‎رود، افزود: در بحث گردشگری شهری به اولویت‎ها رسیدیم و امید داریم بتوانیم با توزیع سرمایه‎گذاری‎ها که برنامه‎ریزی شده و بسته‎های آن تا پایان سال تهیه می‎شود برنامه‎های متنوعی از جمله شهر بازی، مکان‎های تفریحی و تفرجگاه با تنوع زیاد در بخش‎های مختلف دنبال کنیم.

دادبود با بیان اینکه توجه ویژه به بافت تاریخی شهر گرگان در امسال و سال 1397 خواهیم داشت، گفت: در مدیریت شهری نخستین کار که انجام دادیم تشکیل کارگروه توسعه پارکینگ‎ها بوده و بخش خصوصی می‎تواند در این مسیر مذاکراتی با شهرداری داشته باشد و با توجه به اینکه در سطح شهر بسیاری از بخش‎ها در اختیار دولت است و با ما همکاری داشته باشند میزان پارکینگ‎ها رد سطح گرگان به چند برابر افزایش می‎یابد.

وی به معماری شهری اشاره کرد و گفت: روش‎هایی تشویقی را به این منظور در نظر گرفتیم که فرهنگ‎سازی داشته باشیم و الزامات قانونی در این بخش وجود ندارد.

شهرداری گرگان در مورد ساخت و ساز زیرگذر و روگذر در آینده به این مهم اشاره کرد که تمام بررسی ما نشان می‎دهد حل معضل ترافیکی گرگان در روش‎های دیگری است و با هزینه کمتر خروجی بیشتری می‎توان از این روش‎ها گرفت.

دادبود یادآور شد: مجتمع‎های ورزشی چند منظور طراحی کردیم و در سال 1397 اجرای آن را آغاز می‎کنیم و در گذشته شهرداری مجتمع ورزشی را در نظر گرفته بود ولی ساخت آن به تنهایی در توان شهردار نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار