برگزاری مراسم اختتامیه همایش استانی جشنواره بین المللی فیلم رشد در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: انتقال مفاهیم در قالب هنر باعث ماندگاری یادگیری دانش آموزان و گامی در جهت تحقق اجرای سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۷۱۲۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از گیلان، مهدی حاجتی در مراسم اختتامیه چهل و هفتمین دوره فیلم رشد گفت: آموزش در قالب فیلم، یادگیری را تسهیل و دانش آموزان را در جهت رسیدن به سند تحول بنیادی هدایت می‌کند.

وی با اشاره به تأثیر تنوع آموزشی در تعاملات اخلاقی و تربیتی دانش آموزان خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم رشد تاثیرات بسزایی در ذهن مخاطب و پایدار شدن فرآیند یادگیری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، مبنای برگزاری جشنواره فیلم رشد را افزایش توان یادگیری در دانش آموزان و تاثیرات ماندگار در نوجوانان عنوان کرد و گفت: ورود فن آوری به فضای آموزشی، دانش آموزان و فرهنگیان را به اتخاذ شیوه های جدید آموزش ترغیب می کند.

حاجتی با اشاره به اینکه همه ساله با برگزاری این جشنواره گسترش توان مسئولیت پذیری و یادگیری را در بین دانش آموزان شاهد هستیم، بیان کرد: امسال هم در جشنواره فیلم رشد 60 فیلم از دانش آموزان و فرهنگیان کشور در سراسر استان به نمایش درآمد.

محمد امجدی معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان هم در مراسم پایانی جشنواره فیلم رشد گفت: جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد با نام (فستیوال) فیلم های آموزنده در سال 1342 شروع به کار کرد.
دبیر چهل و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در گیلان خاطر نشان کرد: ایجاد نوآوری و خلاقیت، ارتقای سطح کیفی فیلم های آموزشی، ایجاد فرصت و انگیزه برای فیلم سازان ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: در جریان برگزاری چهل و هفتمین دوره جشنواره فیلم رشد ،60 فیلم علمی ، آموزشی و تربیتی در مناطق آموزش و پرورش ، مدارس شبانه روزی ، سالن های منتخب آموزش و پرورش ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و در دانشگاه فرهنگیان اکران شد و 200 هزار دانش آموز از این فیلمها دیدن کردند.

در همایش استانی جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، از شهریار پورسیدیان نفر دوم جشنواره بین المللی فیلم رشد کشور، روسای ادارات آموزش و پرورش گیلان و رابطان این جشنواره تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار