برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت ایام فاطمیه در قیامدشت

شهرری (پانا)- همزمان با ایام فاطمیه ایستگاه صلواتی به همت پایگاه شهید بهشتی(ره) و به مدت ده شب برگزار شد.

کد مطلب: ۷۱۲۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، به همت گروهان پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی(ره) و به مناسبت دهه فاطمیه و سوگ مادر شیعیان 10 شب ایستگاه صلواتی برگزار شد.
محمد سعیدی فرمانده پایگاه شهید بهشتی با توجه به خصوصیت حضرت زهرا اظهار داشت: کمال وجودی این بانو سبب شد تا خداوند متعال با اراده تخلف ناپذیر خود، موهبت طهارت از هرگونه پلیدی را به او عطا کند تا جایی که رضایت و خشم او معیار حق و باطل و میزان اعمال و اوصاف دیگران قرار گرفته است.
وی گفت: برای درک ژرفای اقیانوس این بانوی کوثر، منبعی بهتر از قرآن و احادیث اهل بیت(علیهم السلام) نیست. در قرآن کریم آیات بسیاری به صورت تأویل بر آن حضرت منطبق شده و در روایات نیز به مقام های معنوی بی شمار ایشان توجه شده است.
سعیدی در ادامه افزود: در قرآن کریم از حضرت فاطمه(سلام الله علیها) نامی برده نشده است، اما مفسران نزول برخی از سوره ها و آیات قرآن را در شأن آن حضرت می دانند. بر اساس برخی منابع، شأن نزول بیش از پنجاه آیه یا اختصاص به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) دارد یا مشترک بین ایشان و سایر اهل بیت(علیهم السلام) است.
فرمانده پایگاه شهید بهشتی تصریح کرد: البته این موارد جز آیاتی است که درباره مؤمنان، پرهیزکاران، صالحان، اهل یقین و سایر افراد نیکوکار نازل شده است؛ زیرا در این آیات نیز یکی از افراد مورد خطاب، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) است؛ چرا که ایشان از برترین مؤمنان، صالح ترین افراد و با تقواترین زنان بوده اند و طبیعی است که در آیات یاد شده، به عنوان مهم ترین مصداق، مورد خطاب باشد.
وی افزود: عموم مفسران شیعه و اهل سنت سوره کوثر را در شأن حضرت فاطمه(سلام الله علیها) دانسته اند، کوثر بر وزن فوعل به معنای زیادی در کثرت است.
سعیدی در انتها گفت: برپایی ایستگاه صلواتی به مدت ده شب به طول خواهد انجام اید و تا شهادت حضرت فاطمه زهرا برپا خواهد بود.
/خبرنگار:فاطمه خلیل پور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار