ادعای تازه وزیر امور خارجه فرانسه علیه ایران

وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد که همه گروه‌های تحت حمایت ایران از جمله حزب‌الله، سوریه را ترک کرده‌اند و گفت که ترکیه و ایران با اقدامات خود در این کشور قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند.

کد مطلب: ۷۱۰۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش رویترز، ژان پل لودریان در مصاحبه با بی‌اف‌ام در پاسخ به سوالی در این باره که آیا فرانسه خواهان خروج نیروهای ترکیه از سوریه است، گفت که پاریس خواستار خروج همه نیروها از سوریه از جمله ایران و حزب‌الله است.

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، گفت: «حقوق بین‌الملل در سوریه توسط ترکیه، حکومت دمشق و آن‌هایی که به غوطه شرقی و ادلب حمله می‌کنند، نقض می‌شود.»

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: «تضمین امنیت مرزهای ترکیه به معنی کشتن غیرنظامیان نیست و باید محکوم شود. این کشور در شرایط خطرناک کنونی در سوریه نباید آتش جنگ را شعله‌ورتر کند.»

بر اساس گزارش پانا، تکرار این ادعاها از سوی فرانسه در حالی است که رئیس‌جمهوری کشورمان روز گذشته در نشست خبری مخالفت صریح ایران را با حضور نیروهای ترک در سوریه و عملیات شاخه زیتون اعلام کرد.

حسن روحانی تاکید کرد: «روابط ما با هر دو کشور ترکیه و روسیه خوب است اما موضع ما در برابر خروج نیروهای ترکیه از سوریه یک موضع اصولی بوده، چرا که ورود ارتش یک کشور به کشور دیگر باید با رضایت دولت و مردم آن کشور همراه باشد و ما غیر از آن را اصولی نمی‌دانیم و نمی‌پذیریم و می خواهیم که این کار زودتر پایان یابد چراکه موجب کشته شدن هر دو طرف می شود. همانطور که حضور آمریکا در سوریه را هم قبول نداریم چرا که آنها افکار نادرستی در باب تجزیه سوریه دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار