رییس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت:

نظارت کارشناسان بر عملیات واکسیناسیون دام‌ها در بشرویه

رییس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت:کارشناسان این شبکه،از عملیات واکسیناسیون اکیپ‌های مایه کوبی،نحوه گزارش دهی و اعمال مراقبت‌های لازم بازدید به عمل آوردند.

کد مطلب: ۷۰۹۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان حنوبی,دکتر سید حمید عبدی رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه, با بیان اینکه کارشناسان شبکه دامپزشکی بشرویه از عملیات واکسیناسیون دام ها در این شهرستان بازدید کردند،گفت:در این بازدید ضمن دیدار با دامداران منطقه،معاینه و بررسی بر روی دام‌ها و توصیه‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماری های دامی نیز ارائه شد.

وی افزود:اکیپ‌های واکسیناسیون شبکه دامپزشکی بشرویه سالانه نسبت به مایه کوبی دام‌های منطقه علیه بیماری‌های آبله،هاری،تب برفکی،بروسلوز و طاعون نشخوارکنندگان کوچک اقدام می‌کنند.

دکتر عبدی گفت:واکسیناسیون،یکی از ابزارهای کنترل و پیشگیری است و رعایت اصول امنیت زیستی از سوی دامداران و أخذ مجوز بهداشتی، قرنطینه‌ای در زمان جابجایی و حمل دام بسیار مهم است و توصیه می‌شود هنگام اجرای طرح واکسیناسیون از جابجایی دام‌ها خودداری شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با اشاره به اهمیت پیشگیری و مقابله با بیماریهای دامی از جمله بیماری تب برفکی افزود:از عموم دامداران شهرستان درخواست می‌شود با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری نمایند.

خبرنگار پانا:مصطفی آواره

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار