آیین نواخته شدن زنگ انقلاب

آئین نمادین نواخته شدن زنگ انقلاب با حضور معاون آموزش متوسطه اموزش و پرورش، رییس اداره شاهد و امور ایثارگران اداره کل و مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد در دبیرستان شاهد فردوسی برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۹۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، رضا صابری معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خراسان رضوی سال 57 را نقطه عطفی در انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر ایران برشمرد و گفت: محوری‌ ترین شعار آن زمان، "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" بود و هرکسی بخواهد از این شعار عدول کند، باید بداند که از مسیر انقلاب خارج‌شده است.
وی به شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" اشاره و آن را به چهار قسمت تقسیم کرد:
استقلال: یعنی هر کشوری که بخواهد روی پای خود بایستد باید استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشد.
آزادی: برخی تصور می‌ کنند که آزادی یعنی بی‌ بند و باری و کسانی که این واژه را به طریق انحرافی معنی می‌کنند، به خاطر این است که کلمه مقدس آزادی را مخدوش کنند. آزادی یعنی آزادی قلم، اندیشه، بیان و فکر که همه این‌ها مقدس است و باعث رشد و بالندگی یک جامعه می‌شود و باید زمینه این تضارب آرا و اندیشه‌ها را فراهم کرد.
جمهوریت: مراجعه به آرای ملت و عموم مردم، یعنی تعیین سرنوشت به دست خود مردم. هر کشوری که بخواهد در دامان دیکتاتور گرفتار نشود باید به سمت جمهوریت حرکت کند.
اسلامی: نظام ما منبعث از آمیزه‌های دینی است، مبانی دینی و اعتقادی مایکی از زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و متکی بر ایمان مردم بود.بنابراین اگر همه ما تکیه‌بر شعارهای محوری انقلاب داشته باشیم، نه در مسیر انقلاب ما انحرافی ایجاد خواهد شد و نه کسی این انقلاب را مصادره خواهد کرد و نمیتواند خود را بر این سیستم نظام قیم بداند.
صابری در ادامه افزود: در این ایام که مصادف با دهه فجر است باید بدانید که رسالت بسیار بزرگی بر عهده شما جوانان عزیز است و اگر دهه مبارک فجر برای ما یک ایام به‌یادماندنی و ۲۲ بهمن‌ماه یک "یوم ا..." است، به خاطر نظام مقدس جمهوری اسلامی، به‌عنوان یکی از اصول شناخته‌ شده همه ما در این کشور بوده و همه ما به آن احترام می‌گذاریم.
در ابتدای این مراسم روحانی نیا مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه دو مشهد ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر در مراسم و به مناسبت سومین روز از دهه مبارکه فجر، با شعار انقلاب اسلامی، جوانان، خودباوری و پیشرفت علمی عنوان گذاری شده است، در جمع مسئولین استانی و دانش آموزان دبیرستان شاهد فردوسی گفت: خودباوری در جوانان بستگی به مسئولیتی که به آن‌ها داده‌ شده دارد و باید در کنار خودباوری مسئولیت‌ پذیری نیز داشته باشد. در ابتدا باید به جوانان خود اعتماد کرد و به آن‌ها مسئولیت واگذار کنیم و در قبال این مسئولیت، جوانان ما نیز مسئولیت‌ پذیر باشند. جامعه‌ای که زنان قدرتمند و جوانان مسئولیت‌پذیر داشته باشند قدرتمند است.
روحانی نیا به دستاوردهای انقلاب اسلامی در این 4 دهه گذشته اشاره کرد و عنوان کرد: این روزها در همه محافل آموزشگاهی، مراسم برپا است و اغلب دانش آموزان، جوانان و نوجوانان گرداننده‌های اصلی این مراسم هستند. این تفویض اختیار به مدارس و محور بودن آموزشگاه‌ها و کارهایی را که به خود دانش‌آموزان واگذارشده باعث خودباوری دانش‌آموز گردیده که به پیشرفت علمی منجر خواهد شد. و امروز ما در علم و فناوری، نانو و فناوری‌های روز جزء کشورهای برتر دنیا ازنظر علمی هستیم و این فقط به همّت جوانان رشید این مرزوبوم حاصل می‌ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار