مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در دیدار با اعضای مجلس دانش‌آموزی فارس

اقتصاد علمی تنها راه نجات کشور و افزایش درآمد ناخالص ملی است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از اقتصاد علمی به عنوان تنها راه نجات کشور یاد کرد و گفت: آموزش‌وپرورش باید دانش‌آموزان را طوری تربیت کند که سهمی در تولید ناخالص ملی کشور داشته باشند.

کد مطلب: ۷۰۹۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد

حمید رضا آذری صبح امروز در سومین جلسه با اعضای هشتمین دوره مجلس دانش آموزی فارس افزود: تنها راه نجات هر کشور وجود اقتصاد علمی است که هر کس متناسب با سطح دانش خود می تواند سهمی در تولید ناخالص ملی داشته باشد و به درآمد برسد، اما این روند در کشور ما به این صورت است که هر کس بیشترین آسیب را به ناخالص ملی وارد کند به در آمد بیشتری می رسد.

وی تصریح کرد: ما باید در آموزش و پرورش دانش آموزان را طوری تربیت کنیم که هر کس متناسب با رشته تحصیلی خود بتواند در آمدی برای خود ایجاد کند، چرا که دلیل اصلی بیکاری نداشتن مهارت است.

حمیدرضا آذری با اشاره به اینکه مشکلات اصلی جامعه به صورت ساختاری و ریشه ای است افزود: یکی از اساسی ترین مشکلات آموزش و پرورش این است که تقریبا می توان گفت در اولویت برنامه ریزان و مسوولان ما نبوده است.

وی در ادامه با مهم برشمردن نهاد خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی در تربیت دانش آموزان افزود: اکثر آسیب های اجتماعی که دانش اموزان درگیر ان هستند ریشه در نهاد خانواده دارد که در اینجا آموزش و پرورش نمی تواند کاستی های دانش آموز را بجای خانواده مرتفع کند که این موضوع خود موجب ایجاد مشکل برای دانش آموزان دیگر نیز می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: ما برای کم کردن بار این آسیب ها در اجتماع مشاورانی را در مدارس در نظر گرفته ایم ، اما این مشاوران بنا به دلایل بسیاری قادر به ادامه پروسه درمانی دانش آموزان و ایجاد ارتباط با خانواده آنها نیستند.

آذری در خصوص رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد: دولت مردان باید از دوره ی پیش دبستانی برای بچه ها ارزش قائل شوند و آموزش های اجتماعی را برای آنان در نظر بگیرند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس نیز در این دیدار با بیان اینکه جامعه دانش آموزی با 13 میلیون نفر بیش از یک هشتم جمعیت کشور را شامل می شود بر اهمیت توجه به نقش مجلس دانش آموزی در کشور تاکید کرد .

محسن کلاری مجلس دانش‌آموزی را مطالبه گر نیازهای دانش آموزان دانست و افزود: تعامل اعضای این مجلس با مسئولان می تواند راه گشای بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه دانش آموزی باشد .

در این دیدار اعضای مجلس دانش آموزی فارس نیز به بیان بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی دانش آموزان و کمبودهای آموزشی موجود پرداختند.

مجلس دانش آموزی متشکل از 150 نفر نماینده دانش آموزان از سراسر کشور است که استان فارس نیز دارای 9 کرسی در این مجلس است، دانش آموزان استان فارس در مجلس هشتم توانسته اند با رای اعضا ریاست و نایب رئیسی کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجلس را برعهده گیرند و منشا تغییر و تحولات گسترده ای باشند .

خبرنگار: پوریا کشاورز مؤیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار