در گفت‌و‌گو با پانا

لوریس چکناواریان: می‌خواهم فیلم بسازم و در فیلم خودم بازی کنم

تهران(پانا) - لوریس چکناواریان از فعالیت‌های اخیر خود از جمله ضبط سمفونی کوروش کبیر، پروژه سلام و ضبط سمفونی برای دفاع مقدس در همراهی با ارکستر لندن و علاقه به ساخت فیلمی با بازی خود خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۸۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد

این هنرمند آهنگساز و رهبر ارکستر در گفت‌وگو با پانا گفت: از بچگی می‌خواستم فیلم بازی کنم چون هم خانواده‌ام خیلی علاقه‌مند بودند که من هنرپیشه شوم و هم اینکه پدرم سینما داشت و چند سینمای مختلف ساخته بود؛ یکی در خیابان ولیعصر و یکی هم میدان قدس بود و به تبع من هم خیلی تحت تأثیر فیلم و سینما بودم .

وی افزود: در دوران بچگی زمانی که 13 سالم بود یک دوربین هشت میلی‌متری داشتم که پنج دقیقه بیشتر نمی‌شد با آن فیلم گرفت؛ من فیلم می‌گرفتم و دوست داشتم که حتماً فیلم‌بردار شوم و فیلم درست کنم و در این کار باشم ولی خب استعداد و عشقی در آن حد نداشتم که آن را دنبال کنم. رفتم دنبال موسیقی و زندگی‌ام در راه موسیقی شکل گرفت ولی همیشه در درون من بوده است که باید زمانی که می‌خواهند پرونده زندگی من را ببندند حتماً یک فیلم ساخته باشم و در آن فیلم خودم هم بازی کرده باشم. این اتفاق حتماً باید بیفتد حالا یا امسال یا سال آینده نمی‌دانم، هر زمانی که فرصت آن فراهم شود .

این هنرمند خاطره‌ای از دوران کودکی خود و بازی در یک تئاتر مدرسه تعریف کرد و گفت: یک روز مدیر مدرسه‌مان یک متنی به من داد و گفت این را تمرین کن که در تئاتر مدرسه بازی کنی، من هم در حفظ کردن خیلی ضعیف هستم، اصلاً نمی‌توانم چیزی را حفظ کنم هر بار که می‌خواندم و می‌خواستم اجرا کنم چند خطی از متن کم می‌شد تا اینکه قرار شد من تنها یک جمله بگویم، آن هم این بود که وارد صحنه بشوم و بگویم «وارطان آمد». همین یک جمله هم وقتی روی صحنه آمدم اصلاً یادم رفت و فقط ایستادم و تماشاگران را نگاه می‌کردم. همه زیر خنده زدند و من فرار کردم. از آن به بعد دیگر بازی نکردم تا الان که 80 سالم است و دوست دارم فیلمسازی و بازیگری را تجربه کنم. نشد بازیگر شوم ولی امروز بازیگر زندگی شده‌ام .

وی درباره فعالیت‌های اخیر خود، بیان کرد: این روزها مشغول پروژه کوروش کبیر هستم که نوشتن آن سال‌ها طول کشید و با ارکستر سمفونیک لندن آن را ضبط کردم. روی اشعار حافظ و سعدی و مولانا در قالب پروژه سلام کار می‌کنم که وزارت راه، آقای آخوندی سفارش داده بودند و با ارکستر اوکراین ضبط شد. یک اثری هم با ارکستر لندن مشغول ضبط آن هستم که درباره دفاع مقدس است و یک اثر یک ساعته برای ارکستر بزرگ کر است که تقریباً تمام شده است. مشغول کار هستم و آماده‌ام که برای اجرا کارها را آماده کنم .

چکناواریان افزود: مجموعه انتشارات راز نواندیش توسط آقای صدرنوری که هنرمند خوب و بزرگی هستند و خدمات بسیاری برای موسیقی انجام داده‌اند قرار است 15 لوح فشرده از آثار من را منتشر کنند که تا یکی دو ماه آینده روانه بازار موسیقی کشور می‌شود و به دست مخاطبان این نوع موسیقی می‌رسد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار