آموزش و پرورش خود را در برابر خیران مسئول میداند
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: «آموزش و پرورش باید خود را در برابر خیرین مسئول بداند و رابطه و تعاملی دوسویه با آنان داشته باشد تا از مشارکت خیرین در فرایند مدیریتی نیز بهرهمند شود.»
به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سید علی قاسمی در گردهمایی مجمع خیران مدرسه ساز استان گفت: «انقلاب اسلامی وارد ۴۰ سالگی خود شده و این به معنای ۴۰ سال تجربه و مدیریت است که حتما باید با سالهای دورِ ما متفاوت باشد.»
او افزود: «شرایط را متفاوتتر از از گذشته باید درنظر بگیریم و باید بتوانیم به رویکردی تازه در مدیریت روی آوریم.»
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه رویکردهای مدیریتی باید در آموزش و پرورش نیز باید نو شود تا تاثیری مثبت در بقیه دستگاه ها داشته باشد، گفت: «باید روشهایی را در پیش گیریم که کشور را به سمت و سویی پیش ببرد که متفاوت از رویکردهای تکراری باشد.»
قاسمی با بیان اینکه هدفهای سازندگی باید درست تبیین شود، افزود: «یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشت این است که بسیاری از اوقات به منابعی که داریم توجه نمی کنیم و به هدر می رود، گاه منتظر منابعی هستیم که بدست ما می رسد تا بتوانیم کارهای جدیدی را با آن انجام دهیم.»
او اظهار داشت: «باید به خودمان و حوزهی کاریمان فکر کنیم و منابعی که در اختیار داریم را خوب بشناسیم و به دنبال خلق فرصت های جدید باشیم.»
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مشارکت با ذینفعان را نکتهای مهم و قابل تفکر و تامل عنوان کرد و گفت: «هر کسی که در مدرسه سود می برد در فرآیند مدرسه نیز باید مشارکت داشته باشند و دانش آموزان نیز در فعالیت های تعلیم و تربیت مشارکت داده شوند.»
قاسمی مسئله مهم دیگر در این حوزه را ارتقاء بهره برداری سازمان دانست و تصریح کرد: «به خیرین مدرسه ساز به عنوان منابع مالی ننگریم و سعی در مشارکت دادن آنها در فرآیند مدیریتی مدرسه داشته باشیم.»
وی خاطر نشان کرد: «خود را در برابر خیرین مسئول بدانیم و رابطه تعامل دوسویه برقرار کنیم تا روابط در آموزش و پرورش نیز بهتر شود.»
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: «پیشتر از فرصت های مالی خیرین بهره می گرفتیم اما اکنون میتوانیم از فرصتهای فکری و عاطفی آنها نیز بهره مند شویم.»
وی در پایان افزود: «بسیاری از دانش آموزان در مدرسه فرزندان طلاق هستند و میتوانیم از خیرین برای کمک به این دانشآموزان نیز بهره گیریم و از مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش استفاده کنیم.»
ارسال دیدگاه