بانک ها بنگاه داری را کنار بگذارند

معاون امور اقتصادی استاندار ایلام، گفت: متاسفانه برخی از بانک های کشور به مسئله بنگاه داری ورود کرده اند که همین عامل از دلایل ناکارآمدی نظام بانکی در ایران است.

کد مطلب: ۷۰۷۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ، ایوب درویشی در جلسه شورای هماهنگی بانک های عامل استان اظهار کرد: بخشی از منابع مالی بانک ها در کشور صرف خرید شرکت ها و موسسات مختلف شده که همین مسئله باعث شده توان لازم را برای حمایت از بخش تولید نداشته باشند.

وی، افزود: هنگامیکه مدیران به بانک ها برای حمایت از بخش تولید مراجعه می کنند، عنوان می شود که به دلیل عدم توازن بین منابع و مصارف امکان پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام، تصریح کرد: دولت، تولید کننده و بانک از اضلاع اصلی رونق فضای کسب و کار در کشور هستند و اگر هرکدام به وظیفه محول شده خود بدرستی عمل نکنند این چرخه لنگ زده و کارآیی لازم را نخواهد داشت.

درویشی، گفت: معضل اصلی در کشورمان با توجه به هرم جمعیتی و تعداد بسیار زیاد جوانان موضوع اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است و دولت به تنهایی نمی تواند زمینه اشتغال تمامی این افراد را که وارد بازار کار شده اند، فراهم کند.

وی نقش بانک را در پرداخت تسهیلات بلند مدت به فعالان اقتصادی و بویژه افرادیکه دارای ایده های نو و خلاق هستند، حائز اهمیت ذکر کرد و گفت: جوانان متخصص بسیاری در کشور و استان وجود دارد که در صورت حمایت می توانند با کمترین امکانات و تسهیلات تولیداتی با ارزش افزوده بالا ایجاد کنند ولی در تنگناهای مالی و بروکراسی اداری و بانکی گرفتار شده اند که باید شرایط را برای ورود این افراد تسهیل کنیم.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: بانک های عامل باید در کنار تراز کردن منابع و مصارف خود مسئولیت های اجتماعی را نیز درک کنند تا بتوانند نقش خود را در توسعه استان و کشور ایفا نمایند.

درویشی، خاطرنشان کرد: صرف توجه به دریافت سودهای بیشتر نظام بانکی را ناکارآمد کرده بطوریکه بسیاری از بانک های کشور توان اداره کردن مجموعه خود را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار