مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: نگاه خلاقانه و نو به مسایل تربیتی داشته باشیم

تبریز (پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: نگاه خلاقانه و جدید به مسایل تربیتی داشته باشیم و راهی که قبلا طی شده و به نتیجه نرسیده را کنار بگذاریم و دنبال روش های نو باشیم.

کد مطلب: ۷۰۷۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

صمد علیزاده در جلسه مجمع مربیان، مدرسین و اعضای پیشتازان سازمان دانش آموزی استان با بیان این که از نظر اندیشمندان، حکومت داری و تربیت دو کار سخت در دنیا محسوب می شوند، ادامه داد: تربیت به دلیل این که ظرافت و پیچیدگی های خاص خود را دارد به مراتب سخت تر از کشورداری است و شاید مسئله ریز در امور تربیت که مورد غفلت قرار می گیرد در آینده بتواند مشکل بزرگی را به وجود آورد.

وی با بیان این که اخلاق حلقه گمشده جامعه امروزی است، افزود: در آموزه های اسلامی به مکارم اخلاقی تاکید شده است و ما نباید بی تفاوت از کنار آن رد شویم و پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز خود تندیس همه خوبی ها بود و با همه و حتی کسانی که با وی بدرفتار بودند به ملایمت رفتار می کرد ولی ما گاهی متاسفانه حتی نمی توانیم با کسانی که با روی خوش با ما برخورد می کنند رفتار خوبی داشته باشیم و این ها همه نکات ضعفی است که باید علت آن ریشه یابی شوند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با یاد آوری این که رسالت اصلی سازمان دانش آموزی، تربیت مهارت های اجتماعی دانش آموزان است، اضافه کرد: در گذشته بر این عقیده بودند که علم آموزی برای یادگیری است وبعدها به این نتیجه رسیدن که یادگیری کافی نیست بلکه باید آموخته ها را به کار بست و بعد ها نیز به این نتیجه رسیدن که این نیز کافی نیست و به کار بستن آموخته ها باید منجر به بهتر زندگی کردن و در کنار هم زیستن شود و این همان تربیت اجتماعی است.

علیزاده تصریح کرد: ما باید در تربیت دانش آموزان در همه ساحت های شش گانه که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده تلاش کنیم تا شاهد رشد متوازن دانش آموزان باشیم و این نقشه راه ما است.

وی با تاکید بر این که تعلیم و تربیت مختص ساعات خاصی نیست و نباید دراین کار جزیره ای عمل کرد، ادامه داد: متاسفانه گاهی ما مربیان و معلمان تمامی تهعدات خود را انجام نمی دهیم و یا به عبارتی دغدغه تعلیم و تربیت نداریم و به همین دلیل است که نتیجه مطلوبی نمی گیریم.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به برخی چالش ها در حوزه تعلیم و تربیت گفت: البته محدودیت ها، کمبود امکانات و تجهیزات و منابع مالی هست ولی این ها نباید مانع حرکت ما شوند و هیچگاه نباید تعلیم و تربیت را به بهانه نبود منابع مالی تعطیل کرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان بیان کرد: به نظرم ما دچار نمایش های ویترینی شده ایم و بازدید کننده ها هم فقط این تزیینات ظاهری را می بینند و از زوایای مختلف بی خبر هستند لذا لازم است در مسیر فعالیت های اثربخش گام برداریم.

علیزاده گفت: همچنین ما گاهی اوقات به جریان سازی فکر نکردیم بلکه به اجرا دقت کرده ایم و باید این دیدگاه عوض شود.

وی در ادامه جلسه از حاضرین خواست تا چالش های مهم در حوزه تعلیم و تربیت منطقه و مدرسه خود را بیان و در جلسه آینده راهکاری برای این مشکلات ارایه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار