دیدار صمیمی استاندار با خبرنگاران دانش آموز خبرگزاری پانا خراسان شمالی:

استاندار خراسان شمالی: تابستان امسال نخستین اردوی دانش آموزی در اردوگاه بجنورد برگزار می شود

استاندار خراسان شمالی در دیدار صمیمی با خبرنگاران دانش آموز خبرگزاری پانا خراسان شمالی گفت: تابستان امسال نخستین اردوی دانش آموزی را در اردوگاه شهید چمران بجنورد برگزار می کنیم.

کد مطلب: ۷۰۷۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا خراسان شمالی: محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران دانش آموزی استان خراسان شمالی که با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان و شهرستان بجنورد روز یکشنبه برگزار شد، اظهار داشت: شعار سازمان دانش آموزی یعنی همفکری، همدلی و همکاری که در نهایت به هم افزایی می انجامد

وی با اشاره به جوانگرایی از کاهش 10 سال میانگین در سن مدیریتی در استان خبر داد و افزود: از زمان خدمت بنده در خراسان شمالی تاکنون 54 نفر در سطح مدیریتی جابه جا شدند .

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی از دانش آموزان خواست تا تنها مبنای کار آنها فقط تحصیل نباشد بلکه در هر بخشی به سمت مهارت آموزی و توانمندسازی بروند و تصریح کرد: همه مشاغل در جایگاه خودشان شریف و عزیز هستند و ما باید با مهارت آموزی، خودمان را به بهترین نقطه برسانیم و در هر بخشی که هستیم با مهارت اندوزی کارها را به پیش ببریم و همانند مهندسین که راه ها را می یابند یا آن راه ها را می سازند ما هم باید همانند آنان با دقت بیشتری کار کنیم و دقت در کنار سرعت می شود .

صالحی با اشاره به فعالیت های اقتصادی استان متوسط تخصیص اعتبارات تملک دارایی در کشور این اعتبارات در سال گذشته را 30 درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در خراسان شمالی به صد در صد رسید، همچنین بیش از 10 هزار شغل را برای استان هدف گذاری کردیم، تاکنون برای بیش از هشت هزار و 400 نفر اشتغال ایجاد کرده ایم که 87 تا 90 درصد سهمیه و 84 درصد هدف را محقق کرده ایم .

وی درباره فعالیت های اردویی دانش آموزان به احداث اردوگاه دانش آموزی در بجنورد اشاره نمود و بیان کرد: تابستان امسال نخستین اردوی دانش آموزی را در اردوگاه شهید چمران برگزار می کنیم و تا پایان سال 1400 مدارس 2 نوبته در استان نخواهیم داشت .

نماینده عالی دولت در استان بر فعالیت های دولت تدبیر و امید از سال 92 در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در این مدت در استان 6 هزار و 253 پروژه اجرا شده که نسبت به سایر استان ها قابل مقایسه نیست .

صالحی اضافه کرد: 766 پروژه با اعتباری به مبلغ چهار میلیارد و 280 میلیون ریال نیز در دهه فجر در استان افتتاح خواهد شد .

وی در پایان گوشه ای از فعالیت های انجام گرفته و در دست اقدام توسط استانداری را برای خبرنگاران پانا تشریح نمود .

براتعلی حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست با گرامی داشت فرارسیدن دهه فجر انقلاب و یاد شهدای انقلاب اسلامی نیز گفت: خداوند متعال را شاکریم که توفیق زیستن با شما جوانان را به ما عنایت کرده است .

وی افزود: سازمان دانش آموزی استان خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید و در 4 سال متوالی توانست مقام اول کشوری را در جذب و سازماندهی اعضاء و مربیان کسب نماید .

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: اهمیت کار تشکیلاتی و نظم و انضباط در زندگی ما بسیار تاثیرگذار است و افراد می توانند با حرکات دست، انجام رفتارهای اجتماعی، نظم و انضباط خود را برای زندگی آینده آماده کرده و با مربیان خود مهربانانه برخورد و در مواقع حساس با نظر مربیان در صحنه های سخت حضور پیدا کنند .

حاتمی دفاع از انقلاب و حضرت امام (ره) و حمایت از خون شهیدان این مرز و بوم و با نظم و انضباط خاص در صحنه حضور داشتن را از دیگر مزایای کار تشکیلاتی برشمرد و گفت: از هم اکنون با تلاش و درس خواندن در آینده در جایگاهی که نشسته اید به عنوان مدیران آینده تکیه زده و افتخارات خوبی را کسب کرده و با حضور در صحنه های مختلف بهترین ها را بیافرینید و با حضور در این جمع ها نشاط گرفته و از صفا و صمیمیت یکدیگر درس بگیرید .

مجید مصباح رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: سازمان دانش آموزی در سال 1381 جهت پر کردن خلاء های موجود در آموزش و پرورش با فراهم نمودن آموزش مهارت های اجتماعی تاسیس شد و اهداف خود را با شعار همفکری، همدلی و همکاری محقق ساخت و اگر تمام دانش آموزان فعالیت های این سازمان را برای خود الگو بگیرند تمام گره ها باز و مشکلات حل خواهد شد .

وی افزود: دانش آموزان با حضور در انتخابات شوراها و مجامع دانش آموزی انتخابات آزاد را تمرین و یاد خواهند گرفت و در کسب حقوق شهروندی پیشتاز بوده و مکارم اخلاق را جهت بهتر زیستن فرا می گیرند .

سازمان دانش آموزی خراسان شمالی برگزاری دوره های ضمن خدمت ویژه مربیان سازمان دانش آموزی، اردوهای ملی، منطقه ای، استانی و شهرستانی، همایش یاوران انقلاب در دهه مبارکه فجر، انتخابات مجامع دانش آموزی، مجامع مدرسین، مربیان و اعضاء به تفکیک جنسیت، مانور زلزله، جشن های عاطفه، نیکوکاری، درختکاری، جشن سپاس معلم در هفته معلم، سپاس مربی در 8 اسفند، اعزام به عتبات عالیات و برگزاری موکبات حسینی (ع)، اعتکاف دانش آموزی، امواج مهربانی (کمک به زلزله زدگان غرب کشور) و همکاری با ارگان ها، نهادها و سازمان ها را از دیگر فعالیت های این سازمان برشمرد .

درپایان این جلسه، حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش استان دستمال گردن نماد سازمان دانش آموزی و کارت عضویت افتخاری خبرگزاری پانا را به استاندار اهدا نمودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار