نقشه یادگیری برای رسیدن به شایستگی های موجود در مهارت آموزی است

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت : در جهان فراصنعتی امروز، توسعه به معنی عام، بدون توجه به آموزش های فنی و حرفه ای مفهوم نخواهد داشت.

کد مطلب: ۷۰۷۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، نصراله بازگیران در نشست با سرگروههای آموزشی رشته های فنی حرفه ای و کاردانش استان با اعلام این خبر افزود : در هزاره سوم ؛ بی سوادان کسانی نیستند که نمی توانند بنویسند و یا بخوانند ؛ بلکه کسانی هستند که نمی توانند مهارت آموزی کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : آموزش های مهارتی به دانش آموزان می تواندآنها را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده کند و یا کارآیی و توانایی آنها را در انجام کارها افزایش دهد.

بازگیران به برنامه ششم توسعه در خصوص هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی حرفه ای و کاردانش اشاره کردو افزود :یکی از اولویت های مهم در سرمایه گذاری های آموزشی، توسعه و گسترش آموزش های مهارت محور است که در آموزش و پرورش به منزله یک استراتژی مهم در حال پیگیری است .

وی به ضرورت استاندارد سازی آموزش هم اشاره کرد و ادامه داد : استاندارد آموزش، مجموعه ای از مولفه هاست که شامل دانش، توانایی، مهارت ونگرش می شود .

بازگیران در ادامه مهارت آموزی و آماده سازی دانش آموزان برای ورود به بازار کار را از مهمترین اهداف آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش برشمردو تاکید کرد : باید با استاندارد سازی تجهیزات کارگاهی هنرستان ها ، راه اندازی رشته های جدید در شاخه های فنی وحرفه ای وکاردانش با توجه به نیاز جامعه و بازار کار زمینه را برای حضور پر شور دانش آموزان در هنرستانها فراهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت بخشی آموزشی در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت گفت : مهمترین برنامه آموزش و پرورش برای دستیابی به اهداف کلان تعلیم و تربیت ،کیفیت بخشی به آموزش و توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار است .

بازگیران ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی و مهارتهای حرفه ای مدیران را در ارتقاء کیفیت آموزشی موثر برشمردو تاکید کرد: با برگزاری کارگاه های آموزشی و تبادل تجربیات با مدارس موفق و پیشرو تلاش می شود تا صلاحیت های حرفه ای مدیران ارتقاء پیدا کند.

وی در پایان سخنان خود توسعه متوازن هدایت تحصیلی را از جمله وظابف مدیران برشمردو افزود : باید تلاش شود تا متناسب با هوش و استعداد ، علائق ، توانمندی و نیاز جامعه و بازار کار دانش آموزان به سمت تحصیل در رشته های مختلف هدایت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار