رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد

اسکان اضطراری ۱۴۰۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام آماده‌باش نیروهای امدادی از امدادرسانی به 1400 مسافر گرفتار در برف و کولاک خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۶۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی با بیان اینکه بیشترین حجم کولاک در محورهای قزوین-زنجان، اتوبان تهران-قزوین و محور بویین‌زهرا گزارش شده است، افزود: کیلومتر ۶۰ اتوبان قزوین به دلیل برف و کولاک بسته شده است.

وی تاکید کرد: به ۱۴۰۰ نفر به دلیل گرفتار شدن در برف و کولاک اسکان اضطراری داده شده و تعداد تیم‌های امداد و نجات در این محورها به دو برابر افزایش یافته است.

سلیمی توصیه کرد که مردم در حد امکان از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند و به توصیه‌های پلیس راهور توجه داشته باشند.

وی همچنین درباره آخرین عملیات برف و کولاک طی از ٥ تا ٨ بهمن گفت: ١٧ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال وبختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و مرکزی متاثر از برف هستند.

سلیمی با بیان اینکه به ٩٦ محور، شهر و روستا امدادرسانی شده است، تصریح کرد: به 24 هزار و 400 نفر امداد‌رسانی شده است همچنین برای 6 هزار و 600 نفر اسکان اضطراری آماده و ١٦ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. ٦نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ٢٥٨ تیم شامل ٨٨٣ نفر نیز در عملیات‌ها حضور داشته‌اند، خاطر نشان کرد: ١٠٠٥دستگاه خودرو از برف رهاسازی شد. همچنین ٩٣٠٠ تخته پتو و ٢٧٠٠ بطری آب معدنی و١٠٥٠قوطی انواع کنسروجات و ٢٠٠کیلوگرم خرما، 940 قرص نان و 1700بسته بیسکوییت توزیع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار