معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار کردستان:

احزاب سیاسی تجلی حضور مردم در عرصه های مختلف را فراهم کنند

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار کردستان گفت: احزاب از متن دمکراسی استخراج می‌شوند و این احزاب هستند که می‌توانند تجلی حضور مردم در عرصه های سیاسی، تصمیم گیری و تصمیم سازی را فراهم کنند.

کد مطلب: ۷۰۶۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار کردستان در دیدار با احزاب سیاسی فعال در کردستان با ابراز خوشحالی از یافتن توفیق خدمت در کردستان گفت: خدای سبحان را شاکر و سپاسگزارم که توفیق خدمت در خطه و دیاری نصیبم ساخته که دارای مردمانی فهیم، نجیب و فرهیخته بوده که همواره خود در مقابل هویت و تبار خویش، مسئول دانسته و در راه آن مجاهدتها به خرج داده اند.

وی مردم کردستان را مردمانی اصیل دانست که تاریخ درخشان سرزمین همیشه جاوید ایران اسلامی گواهی می دهد که اصیلترین قوم ایرانی بوده که در حفظ و پاسداری از سرزمین مادری خود همواره جان فشانی نموده و در مقابل مهاجمان ایستادگی کرده اند و حس وطن گرایی کُردها همواره تمامی دسیسه ‌های دشمن را در این خطه خنثی ساخته است.

خوش اقبال با بیان اینکه افتخار میکنم در منطقه کردنشین کردستان توفیق خدمت دارم گفت: اصیل ترین قوم ایرانی کُردها هستند و اگر اقوام دیگر در ایران مستأجر باشند کردها میزبان اند و اصیل ترین قوم ایرانی اند که در طول تاریخ، محافظ ایران بوده و از خاک خود پاسداری کرده اند.

وی هنرمندان مجسمه ساز و موسیقی کردستان را سرآمد هنرمندان کشور دانست ادامه داد: موسیقی در خون مردم کردستان است و می تواند برای ایران افتخار آفرین باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به فلسفه وجودی احزاب در نظام سیاسی کشور پرداخت اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی که نهادها و قوای حاکم بر اساس انتخاب آزاد مردم تشکیل می گردند و به تعداد سال های حیاتش انتخابات آزاد و سراسری برگزار کرده است و نیز ساختار سیاسی آن تقریباً پارلمانی است. علی الاصول باید شاهد تأسیس احزاب و تشکل های سیاسی پایدار و حرفه ای باشیم.

وی ادامه داد: در پرتو خیزش عظیم مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی و به مدد نفس مسیحایی آن یگانه دوران خمینی کبیر (ره ) ملت ایران از خود باوری، عزت، بیداری اسلامی، شور و نشاط و بلوغ سیاسی برخوردار شد.

خوش اقبال ادامه داد: احزاب در قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای تعریف مشخصی هستند که در واقع فعالیت قانونی آنها را تسهیل می نمایند. ماده یک قانون احزاب چنین تصریح می کند که حزب، گروه، جمعیت، انجمن یا هر تشکیلاتی شبیه به این تعاریف باید دارای دو ویژگی خاص باشند تا بتوانند در جمهوری اسلامی به عنوان تشکل های قانونی به فعالیت بپردازند.

خوش اقبال قانون اساسی را میثاق ملی ایرانیان دانست که هیچگونه مانعی را برای تشکیل احزاب به وجود نمی آورد و در واقع راه را برای تشکیل احزاب کاملاً هموار کرده است.

وی تاکید کرد: مقوله تحزب که در قانون اساسی بدان پرداخته شده باید مورد توجه ویژه مسئولین اجرایی و حاکمیتی قرار گیرد.

وی کارکرد احزاب در نظام سیاسی کشور را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تجمیع و جمع آوری مطالبات قانونی مردم و انعکاس مطالبات مشروع و قانونی مردم به نظام، تربیت شهروندان برای شرکت در مدیریت های عمومی و ملی، تأثیرگذاری مؤثر بر فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری، ایجاد تعادل و ثبات سیاسی، شفاف کردن عرصه سیاست و تقویت نظارت عمومی بر عملکرد دولت و پاسخگو کردن مسئولان، بالا بردن ضریب صحت تصمیم گیری های سیاسی و سیاست گذاری های راهبردی از جمله کارکرد احزاب به شمار می رود.

معاون سیاسی،امنیتی اجتماعی استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه هر حزب و جریان سیاسی مرامنامه و اساسنامه دارد و حول محور اقتصاد، سیاست، اجتماع، فرهنگ و هنر دارای ساختار ایدئولوژیکی محکمی می باشد ادامه داد:

از تمامی نمایندگان احزاب می خواهم که با استفاده از فرهنگی بومی کردستان، ایدیولوژیهای موجود در محورهایی که گفته شد را نوسازی کنیدو اختیار جامعه قرار دهید.

وی ادامه داد: باشگاه احزاب کردستان را راه اندازی کنید و نگرشهای خودرا در باشگاه احزاب در اختیار دید مردم و شهروندان قرار بدید.

خوش اقبال با اشاره به اینکه احزاب سیاسی پویا می توانند جامعه را به حرکت در آورند و احزابی که نتوانند ایدئولوژی خودشان را در جامعه گسترش دهند محکوم به نابودی هستند.

وی با تاکید بر اینکه در سطح جامعه باید"گفتمان محوری" را جایگزین "خشونت محوری" کرد گفت: معتقدم گفتمان بین احزاب و جریانات سیاسی تنها راه برون رفت از تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی است.

این مقام مسئول به مجموعه مشکلات مردم کردستان نیز اشاره کرد افزود؛ همه باید با ترجیح منافع کشور بر منافع فردی در جهت حل مشکلات برآورده کردن انتظارات مردم گام برداریم.

خوش اقبال اضافه کرد: علیرغم کارهای زیادی که صورت گرفته هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم ودر این راه همه احزاب و جریان ها باید کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار