استاندار اردبیل مطرح کرد

پيشنهاد مشارکت استان‌های اردبیل و گیلان برای حضور در بازار‌ جهانی روسیه

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: استان‌های اردبیل و گیلان با افزایش تعاملات خود می‌‌توانند هم‌افزایی مناسبی را برای ورود به بازار بزرگ روسیه و صادرات محصولات داشته باشند.

کد مطلب: ۷۰۶۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

اکبر بهنام‌جو در دیدار با سرکنسول روسیه که به میزبانی استان گیلان انجام پذیرفت، اظهار کرد: برای افزایش صادرات و ترسیم افق جدید در رونق اقتصادی نیازمند افزایش تعاملات بین استان‌ها و نگاه مثبت به صادرات محصولات در کشورهای همسایه و دارای کشش اقتصادی هستیم .

وی افزود: دو استان اردبیل و گیلان با افزایش تعاملات خود می‌‌توانند هم‌افزایی مناسبی را برای ورود به بازار بزرگ روسیه و صادرات محصولات داشته باشند و امیدواریم زمینه افزایش همکاری‌های لازم بین این دو استان مرزی کشور که در همسایگی هم نیز قرار دارند، مهیا شود .

استاندار اردبیل ادامه داد: برای بهره‌گیری از بازار روسیه، استان گیلان می‌تواند از مسیر های ارتباطی خشکی استان اردبیل استفاده كنند و صادرات محصولات استان اردبیل نیز از طریق راه دریایی گیلان انجام پذیرد .

بهنام‌جو ادامه داد: با پیگیری برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در شمال استان اردبیل، فرصت بسیار مناسبی در راستای افزایش تعاملات بین ایران و روسیه برقرار خواهد شد و امیدواریم از بستر فراهم شده در این حوزه با افزایش تعاملات و رایزنی‌های تجاری بهره گرفته شده و زمینه رونق اقتصادی استان اردبیل از این بستر فراهم شود .

وی به قابلیت‌های مناسب استان اردبیل برای صادرات محصولات و حضور فعالانه در بازارهای بزرگ اقتصادی جهان اشاره کرد و یادآور شد: افزایش میزان صادرات نیازمند ترسیم افق جدید و رویکردهای نو و خلاقانه بوده و تلاش عمومی و همگانی تمامی مسئولان و بخش‌های خصوصی برای فراهم آوردن بسترهای لازم تأثیرگذار خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار