معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش: جمعیت دانش‌آموزی متوسطه به بیش از دو برابر افزایش می‌یابد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش جمعیت دانش‌آموزی دوره متوسطه به بیش از دو برابر خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۵۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علی زرافشان در حاشیه پانزدهمین کنفرانس ملی ریاضی ایران، در این باره گفت: با حذف دوره پیش دانشگاهی، جمعیت دانش‌آموزی دوره متوسطه از 430 هزار نفر امسال به 900 هزار نفر در سال آینده افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه برای این جمعیت دانش‌آموزی به 30 هزار معلم نیاز است، بیان کرد: با رایزنی با سازمان مدیریت به دنبال کسب مجوزهای لازم برای استخدام‌های جدید در آموزش و پرورش هستیم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌شود با اضافه تدریس و استفاده از فارغ‌التحصیلان جدید کمبود معلم برطرف شود، درباره به حذف کنکور نیز گفت: اگر قرار است کنکور حذف شود نیازمند این هستیم که قانونی جدید در این خصوص وضع شود.
واکاوی دلایل کاهش نمرات ریاضی
زرافشان با بیان اینکه در کنفرانس‌هایی مانند کنفرانس ریاضی بوشهر به دنبال واکاوی دلایل کاهش نمرات ریاضی هستیم، اظهار کرد: تحولاتی مانند تغییرات ساختار نیروی انسانی و محتوای درسی می‌تواند در نمرات ریاضی دانش‌آموزان اثرگذار باشد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با توجه به اینکه تصوری همراه با یک نوع ترس از ریاضی در دانش‌آموزان وجود دارد، افزود: ترس در درس ریاضی منحصر به ایران نیست بلکه در همه جهان این هراس وجود دارد که در بعضی از کشورها موجی از هیجان ریاضی ایجاد شده تا این نوع ترس فروکش کند.
زرافشان بیان کرد: استقبال پرشور و بی‌نظیر معلمان از کنفرانس را شاهد هستیم. این کنفرانس محل حضور معلمان، استادان پژوهشگران حوزه آموزش ریاضی است که در مورد کیفیت و چگونگی آموزش ریاضی بحث و تبادل نظر می‌کنند و یافته‌های علمی خود را عرضه می‌کنند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یافته‌های علمی این کنفرانس از طریق نشریات علمی آموزش و پرورش منتشر و در اختیار عموم قرار می‌گیرد تا تاثیرگذاری بیشتری روی رشد ریاضیات در کشور داشته باشد.
وی در مورد وضع فراگیری دانش‌آموزان در دروس مختلف بیان کرد: در واقع در دوره‌های مختلف تحصیلی به دلیل دسترسی دانش‌آموزان به آموزش موفقیت‌های خیلی خوبی را کسب کردیم. در رشد آموزش ریاضیات هم مسیر خوبی در حدود ۱۵ سال قبل طی کردیم که با نرخ صعودی یادگیری دانش‌اموزان در حال افزایش است.
زرافشان افزود: در یکی دو سال اخیر در ارزیابی‌های بین‌المللی با پدیده جدیدی روبه‌رو شدیم مبنی بر اینکه دانش‌آموزان ما در دروس علوم دچار کاهش عملکرد شده‌اند و جلسات کارشناسی مختلفی تشکیل دادیم تا این موضوع را بررسی کنیم و علت‌یابی کنیم چون در درس ریاضی با این کاهش عملکرد روبه‌رو نبودیم.
وی بیان کرد: یکی از کارهایی که این کنفرانس می‌تواند انجام دهد این است که این موضوع را بررسی کند و مورد تحلیل قرار دهد و علت‌یابی کند که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بتوانیم به جایگاه اصلی خود برگردیم.
وی اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر تغییراتی را در آموزش و پرورش داشتیم که می‌تواند به تغییر ساختار آموزشی و جابه‌جایی نیروی انسانی و همچنین تغییر در محتوای آموزشی منجر شود. همچنین بعد از دوره‌ای طولانی، روش آموزش ریاضیات دچار تغییر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار