مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تامین منابع وزارت آموزش‌وپرورش:

95 درصد بودجه سال آینده آموزش‌وپرورش به استان‌ها تخصیص می‌یابد

تبریز (پانا) - مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تأمین منابع وزارت آموزش‌وپرورش از اختصاص نزدیک 95 درصد از بودجه کل وزارت آموزش‌وپرورش به استان‌ها خبر داد که بر این اساس ما باید استان‌ها را در بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی مشارکت دهیم.

کد مطلب: ۷۰۵۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد

مهرداد خان ماکو صبح امروز در گردهمایی روسای بودجه ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور در باشگاه فرهنگیان تبریز با بیان اینکه بحث بودجه و تامین منابع مالی همواره یکی از الویت ها و دغدغه های سازمان ها و دستگاه اجرایی است، اظهار کرد: نحوه برخورد با منابع مالی و سیاست‌گذاری در مورد آن و ایجاد رویه های متناسب و علمی برای بهره مندی از ظرفیت ها و امکانات موجود در هر دستگاه اجرایی، نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و انجام وظایف و چشم انداز آن سازمان و دستگاه اجرایی دارد.

وی اضافه کرد: بودجه وزارت آموزش و پرورش به لحاظ ترکیب، بودجه ای خاص و مجزا با سایر دستگاه های اجرایی است و دلیل آن تنوع و تعدد سازمان ها، معاونت ها در وزارت آموزش و پرورش است که این موضوع نقش بسزایی در امر برنامه ریزی و بودجه بندی دارد.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس برنامه تقدیمی وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی، رویکرد و دریچه جدیدی در بحث بودجه ریزی این وزارتخانه و تبیین سیاست های جدید ایجاد شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تغییر در رویکرد و نگرش به بحث منابع مالی وزارت آموزش گفت: دوران مدیریت و بودجه ریزی سنتی به سر آمده است و با توجه به وجود تنگناهای مالی در کشور و بر اساس سیاست گذاری های دولت ضروری است همه ما با آمادگی و دیدگاه جدیدی وارد بحث بودجه ریزی و بودجه بندی در حوزه عمل خود شویم.

خان ماکو تصریح کرد: در این راستا باید آمادگی کافی برای انجام اقدامات مندرج در اسناد بالادستی و قانون برنامه ششم توسعه کشور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اجرای بودجه ریزی عملیاتی، بودجه بندی مبتدی بر عملکرد و حرکت به سمت احصای قیمت تمام شده دانش آموزی در مدارس و دوره های مختلف تحصیلی، همگی از الزامات درونی سازمان و وزارت آموزش و پرورش است و بر این اساس ما باید آماده یک دوران جدید در امر برنامه ریزی و بودجه ریزی شویم.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: با توجه به وجود محدودیت‌های مالی، ما باید رویکرد و جهت گیری جدیدی داشته باشیم و رسیدن به این مهم، مستلزم برنامه ریزی ملی، منطقه ای و محله ای است، چرا که ترکیب و نحوه ساختار وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر بودجه استانهاست.

وی ادامه داد: مقرر شده در سال آتی نزدیک 95 درصد از بودجه کل وزارت آموزش و پرورش به بودجه استانها تخصیص یابد، بر این اساس ما باید استانها را در بودجه ریزی و بودجه بندی مشارکت دهیم و گروه های استانی باید فعال شوند و به ما کمک نمایند و در این راستا باید دیوار بین ستاد و وزارت آموزش و پرورش برداشته شود.

خان ماکو خاطر نشان کرد: ما در ستاد وزارت آموزش و پرورش صرفا نقش راهبری، سیاست گذاری و پیگیری را برعهده داریم و پس از این تمامی گروه های استانی در گروه های چهارگانه ستادی عضویت خواهند داشت و در این راستا دو کمیته و کارگروه را تشکیل داده ایم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همفکری، همدلی و همکاری تمامی گروه های استانی از این وضعیت دشوار گذر کنیم و با یک رویکرد جدید وارد بودجه سال 97 شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار