فرماندار خلخال:

مشکلات فرهنگیان مورد توجه جدی قرار بگیرد

اردبیل (پانا) - فرماندار خلخال گفت: رسیدگی به مسائل، مشکلات و خواسته معلمان باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار بگیرد تا از بروز احساس بی انگیزگی در بین قشر فرهنگی جلوگیری شود.

کد مطلب: ۷۰۵۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

فریدون بابایی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه خورش رستم خلخال افزود: تمام توان آموزش و پرورش نباید صرف رفع مشکل مالی مدارس شود بلکه رسیدگی به خواسته معلمان و دانش آموزان و ارائه مشاوره های مختلف اجتماعی ضمن افزایش انگیزه معلمان ، انگیزه دانش آموزان را نیز برای داشتن آینده ای بهتر ارتقا خواهد داد .
وی کاهش انگیزه کار در بین معلمان به دلیل افزایش مشکلات معیشتی را بزرگترین چالش در مقابل دستگاه تعلیم و تربیتی دانست و گفت: تا زمانی که انگیزه لازم و کافی برای معلم بدلیل وجود مشکلات معیشتی وجود نداشته باشد انتقال این بی انگیزگی در کلاس درس به دانش آموزان نیز دور از انتظار نخواهد بود .
فرماندار خلخال تشریح کرد: معلمان الگوی دانش آموزان بوده و تصمیم گیری برای آینده آنها متاثر از رفتار و انگیزه معلم در سر کلاس درس است .
بابایی با بیان اهمیت توجه به واقعیات جامعه گفت: در حال حاضر مشکلات اجتماعی دانش آموزان فراتر از مشکلات درسی بوده و تا زمانی که به فکر چاره اندیشی برای حل م این مشکلات نباشیم آسیب های اجتماعی فراروی این قشر رفع نخواهد شد .
وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مالی و معیشتی جامعه فرهنگی خلخال در داخل شهرستان قابل حل و فصل است اظهار کرد: همه ما مسئولیت داریم در کنار حفظ و ارتقای جایگاه و شان والای معلم برای حل مشکل معیشتی این قشر تلاش کنیم .
فرماندار خلخال همچنین با اشاره به جایگاه شورهای آموزش و پرورش به عنوان یکی از ظرفیت های قانونی در دستگاه تعلیم و تربیت گفت: تشکیل جلسات این شورا با حضور معلمان و مدیران مدارس در طول سال می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند .
رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: انتظار از جلسات شوراهای آموزش و پرورش مناطق سه گانه شهرستان ورود به حوزه سیاست گذاری در آموزش و پرورش و پرهیز از دخالت در امور اجرایی است .
بابایی افزود: در زمینه دستگاه تعلیم و تربیت نیز چنانچه به فکر آموزش کارآفرینی ، راه اندازی رشته های تحصیلی کاربردی و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان برای داشتن آینده ای بهتر توام با امید نباشیم مشکل همچنان در جامعه وجود خواهد داشت .
گفتنی است:خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار