فرماندار پیشوا تأکید کرد:

اجرای سریع طرح کمربند سبز در پیشوا الزامی است

پیشوا (پانا) - فرماندار پیشوا با اشاره به تأکیدات استاندار تهران، لزوم اجرای هر چه سریع‌تر طرح کمربند سبز در پیشوا را ضروری دانست.

کد مطلب: ۷۰۴۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، محمدکرم محمدی فرماندار پیشوا در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا با تسلیت سانحه نفت‌کش ایرانی اظهار کرد: جان باختن خدمه دریادل کشتی سانچی را تسلیت عرض می‌کنم؛ این ضایعه موجب آزردگی خاطر همه ملت ایران اسلامی و خانواده‌های معظم این عزیزان شد .

وی با اشاره به مطالبات دانش‌آموزان حاضر در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا اظهار داشت: دعوت از دانش‌آموزان و جوانان در جلسات شورای اداری و دیگر جلسات شهرستان و واکاوی مشکلات از زاویه دید آنان موجب می‌شود تا مطالبات قشر جوان زودتر احصا و پاسخ داده شود .

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: تعریف کردن بیجا، خودبزرگ‌پنداری و اینکه احساس کنیم ضعفی در ما وجود ندارد، زمینه انحراف اخلاقی، اجتماعی و شخصیتی است؛ همه در خود ضعف‌هایی داریم که گاهی خودمان به این ضعف‌ها شناخت لازم را داشته و می‌توانیم به شکلی عمل کنیم که این موارد رفع شوند و یا به حداقل برسند .

محمدی افزود: با همه موانعی که سر راهمان وجود دارد همواره روبه‌پیشرفت حرکت کرده‌ایم درحالی‌که موانع زیرساختی فراوانی در منطقه حاکم است .

وی ادامه داد: هر جلسه در جای خود محفوظ و محترم است و بی‌شک مصوباتی را به دنبال خواهد داشت و باید مراقب باشیم تا جلسات از شأن خود خارج نشوند .

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: در سفر استاندار تهران به پیشوا چیزی نداشتیم که به‌عنوان داشته‌هایمان بیان کنیم و هر آنچه بیان شد برگرفته از نداشته‌ها و نیازها بود و وی نیز با نگاه ویژه‌ای در جهت تأمین این نیازها دستورات لازم را صادر کرد .

پیشوا نیازهای عمیقی دارد


محمدی یادآور شد: این شهرستان نیازهای عمیقی دارد و به هر بخشی که ورود پیدا می‌کنیم، شاهد عدم وجود زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی هستیم .


وی بیان کرد: 70 درصد ادارات حتی مکانی برای پارک وسایل نقلیه خود ندارند و از محلی استیجاری برای ساختمان اداره استفاده می‌کنند که ظرفیت این ساختمان پاسخگوی مأموریت محوله به آن‌ها نیست و امیدواریم پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه هر چه سریع‌تر به سرانجام مطلوب برسد .

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: در شهرستان پیشوا با کمبودهای فرهنگی زیادی روبه‌رو هستیم، کما اینکه ظرفیت‌های زیادی هم وجود دارد که می‌توانیم به نحو مطلوب و در جهت رفع کمبودها آن‌ها را به‌کارگیری کنیم .

محمدی با اشاره به نبود فرهنگ‌سرا و سالن اجتماعات مناسب در پیشوا گفت: آموزش‌ و پرورش پیشوا سهم به‌سزایی در راه‌اندازی سینما در این شهرستان داشت و ما نیز حمایت‌ها و پیگیری‌های لازم را در جهت راه‌اندازی آن به‌منظور رفع بخشی از نیازهای فرهنگی انجام دادیم .

وی با اشاره به راه‌اندازی پارک بانوان در پیشوا گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر پیشوا با دستور نماینده دولت در استان، در جهت اختصاص باغ ملی به پارک بانوان همکاری لازم را داشتند و تا زمان تأمین مکانی مناسب‌تر، از این فضا به‌عنوان پارک بانوان استفاده خواهد شد .

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به زیرساخت‌های ورزشی در پیشوا بیان کرد: فعالیت‌ها و اقداماتی در راستای احداث دو سالن شهدای 15 خرداد قراء‌کرد و سردار جنگل صورت گرفته است که در صورت ورود شهرداری جهت تکمیل می‌توان طبق قانون آن‌ها را در اختیار شهرداری قرارداد .

تکمیل سوله‌ها و سالن‌های ورزشی روستاها دنبال می‌شود

محمدی افزود: در روستاهای شهرستان پیشوا تکمیل سوله‌ها و سالن‌های ورزشی دنبال می‌شود و در راستای پیگیری و تکمیل هر چه سریع‌تر آن‌ها به شوراهای اسلامی تأکید شده است .

وی با بیان اینکه همواره در جلسات متعدد جوانان حضور یافته‌ است، یادآور شد: هر وقت آموزش‌ و پرورش در مدارس و یا سالن‌ها مراسمی داشته و دعوتی به عمل‌ آورده‌اند با میل و اشتیاق در این جلسات و در جمع جوانان و نوجوانان حضور یافته‌ام و در صورت تقویت این جلسات نیز این حضور ادامه خواهد داشت و از پیشنهادهای آنان بهره‌مند خواهیم شد .


خانواده‌های شاهد و ایثارگر خطوط قرمز نظام هستند

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به لزوم تکریم خانواده‌های شهدا گفت: باور و اعتقادمان بر این است که اگر هر مدیری خانواده‌های شهدا و ایثارگران را مورد کم‌لطفی قرار دهد، خیانت کرده و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر خطوط قرمز نظام است .
محمدی تصریح کرد: علاوه بر اینکه به‌صورت هفتگی و یا ماهانه دیدار با خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در دستور کار فرمانداری و دیگر ادارات ازجمله آموزش‌ و پرورش و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قرار دارد، به‌صورت سالانه نیز طرح سپاس اجرا می‌شود و طی آن دیدار جهادی با این خانواده‌های معزز انجام می‌گیرد .

وی ادامه داد: هم‌نشینی با خانواده‌های شهدا و ایثارگران موجب ایجاد روحیه می‌شود و برکات و خیرات فراوانی را برای مسؤولان به همراه خواهد داشت.

طرح سپاس در روز دهم بهمن‌ماه در پیشوا اجرا می‌شود

محمدی گفت: در دهم بهمن سال جاری با برگزاری جلسه آغازین طرح سپاس در صحن مطهر حضرت امامزاده جعفر (ع) و گل‌باران مزار شهدا، مسؤولان استانی و شهرستانی با 520 خانواده شاهد و ایثارگر شهرستان پیشوا دیدار و از آنان دلجویی خواهند کرد .

وی با تبریک پیشاپیش روز پرستار گفت: با توجه به تلاقی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه، پیش‌ازاین ایام و در روز پرستار جشنی ویژه بانوان شهرستان در سالن سینما پیش‌بینی‌شده است و از بانوان شاغل در ادارات با نام «زینب»، تعدادی از زنان موفق شهرستان و همچنین از فعالیت کمیسیون امور بانوان تجلیل خواهد شد .

فرماندار شهرستان پیشوا در رابطه با آلودگی هوا گفت: چند شهرستان استان تهران برحسب آمار دستگاه‌های پایش مبلغ قابل‌توجهی از عوارض آلایندگی را دریافت می‌کنند ولی شهرستان پیشوا از این عوارض بی‌بهره است .

لزوم اجرای هر چه سریع‌تر طرح کمربند سبز در پیشوا

محمدی بر لزوم اجرای هر چه سریع‌تر طرح کمربند سبز در پیشوا تأکید کرد و افزود: طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی به‌منظور کاهش این آلایندگی‌ها در پیشوا طرح و پیگیری شده است و استاندار تهران نیز در سفر خود به این منطقه، اجرای طرح کمربند سبز را مورد تأکید قرار داد .

وی اظهار داشت: طرح کمربند سبز علاوه بر زیبایی و افزایش سرانه فضای سبز، کاهش آلودگی هوا را در پی دارد و از شهرداری، منابع طبیعی و اداره محیط زیست انتظار داریم تا در راستای این طرح کمک جدی داشته باشند .
فرماندار شهرستان پیشوا ادامه داد: از همه مدیران و مردم می‌خواهیم تا در جهت افزایش سرانه فضای سبز به‌ویژه در هفته درختکاری تلاش مضاعفی را کنند و هر کسی حداقل با کاشت یک درخت در جهش محیط‌زیست سالم و کاهش آلودگی‌های هوا قدم بردارد .

نهضت درختکاری در روستاها دنبال می‌شود

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: کاشت نهال در روستاها نیز با توجه به توان و میزان آبی که در اختیار داریم، دنبال می‌شود و تلاشمان بر این است که این موضوع را به‌عنوان یک نهضت و در جهت کمک به محیط‌زیست انجام دهیم .

محمدی اظهار داشت: در شهرستان پیشوا منبع آلودگی محیط‌زیست به‌صورت چشمگیر وجود ندارد و آلودگی‌های این منطقه ناشی از شهرستان‌های هم‌جوار است و تاکنون نیز کمکی در این زمینه صورت نگرفته است .

وی با اشاره به طرح کمربند سبز گفت: شهرداری، منابع طبیعی و محیط‌زیست در راستای اجرای این طرح تمام تلاش خود را به‌کارگیرند .

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به مدیرانی که خارج از شهرستان پیشوا ساکن هستند، گفت: یکی از مباحثی که در انتصاب مدیران جدید از طریق مدیران کل دنبال می‌شود، اولویت قرار دادن مدیران بومی است .

محمدی ادامه داد: وقتی مدیری ساکن شهرستان پیشوا باشد، وقت بیشتری را می‌تواند صرف امورات این منطقه کند .

وی افزود: طبق قانون شورای عالی اداری، وقتی قرار به تغییر مدیری باشد، معمولاً مدیران کل این موضوع را با فرمانداران مطرح و نظر آن‌ها را پیگیر می‌شوند و خود مدیران کل تصمیم نهایی را می‌گیرند و گاهی نیز ممکن است ما اشکالات و تبعات حضور یک مدیر در شهرستان را به اطلاع مدیران کل برسانیم .

مدیران جدید باید در پیشوا ساکن شوند

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: اگر مدیر جدیدی در شهرستان پیشوا منصوب می‌شود، حتما باید خانه‌ای در این منطقه اجاره کند زیرا با حضور در شهرستان بهتر می‌تواند بر کار خود تسلط داشته باشد و امور مردم را پیگیری کند .

محمدی با بیان اینکه مدیران باید به‌موقع در ادارات حضور یابند، بیان کرد: مسؤولیتی که به‌واسطه نظام به مسؤولان واگذار شده، مصداق واقعی حق‌الناس است و باید نسبت به مسائل مردم پاسخگو باشند .

رفتار ناشایست با ارباب‌رجوع خیانت به مردم است

وی افزود: مدیران باید مراقب باشند تا برخورد ناشایستی با ارباب‌رجوع نداشته باشند که در این صورت به مردم و به جایگاهی که دارند خیانت می‌کنند .

فرماندار شهرستان پیشوا اظهار داشت: اگر در اتاق مدیران به روی مردم باز باشد به‌طور حتم خود مردم کمک می‌کنند تا مشکلات هر چه سریع‌تر رفع شود .

محمدی بیان کرد: با توجه به تلاقی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه باید حریم و حرمت‌ها رعایت شود و مدیران در جلسات و برنامه‌های این ایام حضوری به‌مراتب پررنگ‌تر از گذشته داشته باشند تا نظرات و انتظارات مردم تأمین شود .

وی با بیان اینکه حضور مدیران در طول سال در میان مردم الزامی است، گفت: رعایت حقوق مردم که همان حق‌الناس و حقوق شهروندی است، وظیفه شرعی و عرفی است و قانون نیز آن را الزام می‌کند .

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: انقلاب اسلامی ایران در طول چهار دهه‌ای که از عمر آن می‌گذرد دستاوردهای زیاد و قابل‌تقدیری را به برکت خون شهدا کسب کرده است که باید این دستاوردها را در ایام دهه فجر بازگو کرد .

در برخی از روستاهای پیشوا یک متر هم معبر آسفالت نشده نداریم

وی ادامه داد: در برخی از روستاهای پیشوا حتی به‌اندازه یک متر هم معبر آسفالت نشده نداریم و همه معابر آن آسفالت شده است؛ همه کارها و اموراتی که در شهر انجام می‌گیرد بیشتر از آن‌ها در روستاها انجام‌شده است .

محمدی گفت: این‌ها نعمت‌هایی است که به‌واسطه کار و تلاش نظام ایجادشده است؛ تنگناهایی نیز وجود دارد که سعی می‌کنیم در جهت رفع آن‌ها تلاش کنیم .

فرماندار شهرستان پیشوا تصریح کرد: همه مردم و مسؤولان در روز 22 بهمن با همه وجود و توان و با همه نمادهایی که مربوط به انقلاب اسلامی به بهترین وجه در راهپیمایی شرکت می‌کنند و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به بهترین وجه موردحمایت قرار خواهند داد .

وی به انتصابات جدید شهرستان پیشوا اشاره کرد و گفت: از مدیران سابق ادارات تشکر و برای مدیران جدید آرزوی توفیق و موفقیت می‌کنم و امیدوارم مدیران جدید باانرژی و باوری به‌مراتب قوی‌تر از گذشته برای رفع مشکلات مردم این منطقه تلاش کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار