معاون وزیر دادگستری: آذربایجان شرقی جایگاه بسیار خوبی در رعایت حقوق کودکان دارد

تبریز (پانا) - معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: آذربایجان شرقی جایگاه بسیار خوبی نسبت به سایر استان ها در خصوص رعایت حقوق کودکان دارد و در خیابان های این استان کودک متکدی و کودک کار دیده نمی شود.

کد مطلب: ۷۰۳۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

محمود عباسی در جلسه تبیین برنامه های کودک در تبریز با بیان این‌که 23 میلیون نفر از جمعیت کشور را کودکان (افراد زیر 18 سال) تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: یکی از رویکردهایی که در مسیر احقاق حق کودکان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد حرکت در مسیر حق مدارانه به جای نگاه دلسوزانه است.


وی با بیان اینکه بر اساس این کنوانسیون، مجموعه ای از ارزش‌ها و حقوقی مطرح می‌شود، افزود: بهترین ساز و کار برای پرداختن به این کنوانسیون، انتخاب مرجع ملی به عنوان مجری آن است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: برای ایجاد مراجع استانی هم باید اقداماتی صورت گیرد که دفا‌تر بانوان و خانواده استانداری‌ها بهترین گزینه به عنوان مرجع این کنوانسیون است.

وی با بیان اینکه این مرجع، سند ملی حقوق کودک را در سال 94 تصویب کرد، خاطرنشان کرد: بر اساس این سند، وظایف دستگاه‌های مختلف در زمینه حقوق کودک تدوین و در افق 1400 برنامه ارائه شده است.

عباسی گفت: کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران یک قانون مصوب مجلس است که به تایید شورای نگهبان رسیده و جزو اسناد بالادستی و قوانین حقوقی است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی جایگاه بسیار خوبی نسبت به سایر استان ها در خصوص رعایت حقوق کودکان دارد و در خیابان های این استان کودک متکدی و کودک کار دیده نمی شود.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه باید تجربیات تبریز در تهران به کار گرفته شود گفت: سامان‌دهی کودکان به معنی برنامه عمیق دراز مدت است تا این کودک بعد از مدتی دوباره به خیابان بازنگردد.

وی ادامه داد: انسداد تحصیلی در ایران شایسته نیست و باید آموزش کودکان و افراد بازمانده از تحصیل مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک همچنین از برگزاری اولین جشنواره حقوق کودک با عنوان «سلام» در سال آینده خبر داد و گفت: این جشنواره در قالب پایان نامه، فیلم، گزارش و مقاله برگزار خواهد شد و برای انگیزه دهی دستگاه‌های متولی و میدان دادن به سازمان‌های مردم نهاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار