بررسی چالش های استقرار پایه دوازدهم با حضور مسئولین وزارتی و استانی

کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش استان البرز با موضوع چالش های استقرار پایه دوازدهم با حضور معاون طرح و برنامه مرکز آمار و فناوری وزارت متبوع و اعضای کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش استان البرز در مرکز رفاهی، آموزشی فرهنگیان ایرانمهر برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۳۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، نشست کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش استان البرز با موضوع چالش های استقرار پایه دوازدهم با حضور علیین معاون طرح و برنامه مرکز آمار و فناوری وزارت متبوع، خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، مهدوی مدیر کل اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز و سایر اعضا به میزبانی این ناحیه در مرکز رفاهی، آموزشی فرهنگیان ایرانمهر برگزار شد.

در ابتدای جلسه ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با اظهار اینکه آموزش و پرورش استان با وجود کمبود امکانات و اعتبارات برای بهبود شرایط در زمینه بهسازی و ساماندهی فضاهای آموزشی تلاش مجدانه ای کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تراکم دانش آموزی به دلیل فشردگی و تراکم جمعیت در کیلومتر مربع استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست گفت : نمی توان تراکم را پایین آورد مگر با همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس با ساخت مدارس جدید سپس در ادامه گزارشی از نسبت تراکم دانش آموزان به کلاس های دایر کل استان، مجموع سه دوره تحصیلی ارائه نمود.

در ادامه رحمانیان معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی دو مولفه مهم و چالش های اصلی ما امروز در وزارت آموزش و پرورش به ویژه استان البرز می باشد ساماندهی ستون فقرات پیکره مدیریت است و بدنه آموزش و پرورش توانسته با همه کمبود ها و مشکلاتی که هست مسائل را برطرف کند.

در ادامه مهدوی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز گزارشی از سرانه فضای آموزشی ، فضاهای تخریبی و نیاز به بازسازی ، تعمیر و نگه داری ، و کمبود فضای آموزشی استان ارائه نمود.

در ادامه علیین معاون طرح و برنامه مرکز آمار و فناوری وزارت متبوع بیان کرد مشکل البرز در فضای آموزشی عمیق است برای سال آینده با استقرار پایه دوازدهم این مشکل بیشتر هم خواهد شد که برای حل آن نیاز به حرکت جهادی است و باید از طریق اداره کل نوسازی ، خیرین ، بخشش غیر دولتی در صورتی که نمی توانیم تراکم را کم کنیم باید حداقل سعی کنیم تراکم را حفظ کنیم و از افزایش آن جلو گیری نماییم.

در پایان هر یک از اعضا چالش ها و دیدگاهای خود را در خصوص استقرار پایه دوازدهم، کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی بیان نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار