مدیرکل ثبت احوال گلستان

صدور بیش از ۱۰۴ هزار شناسنامه الکترونیکی در استان گلستان

در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۰۴ هزار شناسنامه الکترونیکی در استان صادر شده است.

کد مطلب: ۷۰۳۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استنان گلستان، حسین وفایی مدیرکل ثبت احوال گلستان درباره آمار صدور کارت ملی و شناسنامه الکترونیکی در استان اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 104 هزار و 965 شناسنامه الکترونیکی در استان گلستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ماشینی شدن شناسنامه‌ها، جعل اسناد کاهش می‌یابد، افزود: تعهد استان براساس برنامه تا پایان سال 128 هزار شناسنامه بوده که انتظار داریم در 2 ماه باقیمانده از سال این تعهدات محقق شود.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با بیان اینکه نام های مذهبی در صدر اسامی انتخابی خانواده ها قرار دارد، گفت: نام های محمد، امیرعلی، محمدامین، حسین، امیرحسین و نام‌های فاطمه، زهرا، سنا، یسنا، حسنا، حلما و مروه نیز بیشترین فراوانی را در بین اسامی دختران دارند.

وی بیان کرد: سالانه 40 تا 41 هزار ولادت و 7500 تا 8 هزار وفات در استان ثبت می‌کنیم. این تعداد اگر به جمعیت سرشماری پایه اضافه شود تا پایان آذرماه یک میلیون و 906 هزار نفر جمعیت در استان داریم.

وی درباره اعتبارات تملک دارایی ثبت احوال استان گلستان افزود: در این هزینه‌ای به صورت متمرکز در کشور تدوین و تصمیم گیری و ابلاغ می شود که مشکل چندانی نداریم. اما تملک دارایی که به صورت استانی توزیع می‌شود امسال و سال قبل با کمبود اعتبار مواجه بوده‌ایم.

وفایی اظهارداشت: با توجه به مأموریت‌هایی که داریم نیازمند این هستیم که تجهیزات به روز باشد اما چون پول نقد نیست و اسناد خزانه است با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: امسال با توجه به توزیع شهرستانی برای 420 میلیون تومان اعتبار مصوب داریم اما هنوز تخصیصی نداشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار