هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از مهم ترین دغدغه ها است

زنجان (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی استان زنجان گفت:هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی، دغدغه های خشم و خشونت و رویکرد نسل جدید باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و از طریق اقدامات علمی و تجربی بتوانیم به دانش آموزان هویت بخشیم.

کد مطلب: ۷۰۲۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

فیروز مهدی در نشست با مربیان تشکل پیشتازان شهرستان ابهر، با توجه به معقوله ی هویت دانش آموزان اظهار داشت:اکثر دانش آموزان امروزه از خودشان می پرسند که من هویت خود را چگونه بشناسم این یک دغدغه بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد:امروزه ما با سه شکل هویت ملی، ایرانی و اسلامی برای دانش آموزان روبرو هستیم و باید به دانش آموزان تفکیک این هویت ها را مشخص کرده و در راستای سند تحول بنیادین و رسیدن به حیات طییبه که همان تربیت دانش آموز در تراز جمهوری اسلامی است برسیم و دانش آموزان را با سبک های صحیح زندگی ایرانی اسلامی آشنا و هدایت نماییم.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به اینکه معلمان باید علم هویت شناسی و تفکیک هویت را داشته باشند،افزود:ما باید این هویت ها را تبیین و در شکل گیری هویت دانش آموزان نقش اساسی را ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه کار معلمان و مربیان تربیتی ایثار و از خود گذشتگی در راه تعلیم وتربیت میباشد.گفت:اگر معلمان علی الخصوص مربیان تشکل پیشتاز دانش آموزی که در عرصه تربیت اجتماعی دانش آموزان پیشرو هستندو درخط مقدم تربیت دانش آموزان تلاش مینمایند بسیار حساس و موشکافانه عمل نمایند؛آنموقع ما می توانیم توانمند سازی ذهنی ،عاطفی و روانی را در دانش آموزان بصورت صحیح ودرست که همان تعریفی از تربیت میاشد ایجادنماییم.

مهدی بیان کرد:مربیان تشکیلات دانش آموزی بایستی بصورت علمی و تجربی با در نظر گرفتن مسائل روز اجتماعی، دانش آموزان را با برگزاری اردو های ملی و استانی در زمینه ی کنترل هیجانات وهوش هیجانی دانش آموزان آشنا نموده ودر توانمندسازی آنها کوشا باشند.

در ادامه معاون پرورش و فرهنگی اداره آموزش و پرورش ابهر بیان کرد:با توجه به تحرکات اخیر که صورت گرفت جدای بحث سیاسی،در موضوع اقتصادی خسارت میلیاردی به شهرستان ابهر وارد شد.

وی گفت:اهانت به هویت ملی ما قابل بخشش نیست فلذا ما و خانواده های دانش آموزان باید در تربیت اجتماعی فرزندان بسیار هوشیار باشیم.

مسگر جماعت در ادامه با توجه به گسترش اخباردروغین از طریق رسانه های خارجی،اظهار کرد:آنگونه که باید خبر را گسترش می دادند این عمل را انجام ندادند بلکه تبلیغات و تحریک کردن آشوبگران را پیشه گرفتند و اینها همان دشمنان قسم خورده ی انقلاب اسلامی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی ابهر با بیان اینکه انقلاب ما به این سادگی بدست نیامده که ما به همین سادگی از دست دهیم،افزود:ما بدتر از اینها را در خرداد دهه ی 60 دیدیم،ما قیام مسلحانه ها را دیدیم، این اعتراضات نباید پایه ها ی ارکان ما را بلرزاند وما تا آخر پای انقلاب اسلامی ایستاده ایم.

وی ادامه داد:سازمان دانش آموزی ،سازمانی در دل آموزش و پرورش است که تمام ابعاد وجودی دانش آموزان را مورد بررسی و عمل قرار می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار