رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

تولیدکنندگان اردبیلی از قابلیت رقابت در بازارهای خارجی برخوردار هستند

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بررسی توانمندی و قابلیت تولیدکنندگان اردبیلی نشانگر توانایی آنان برای رقابت در بازارهای مختلف داخلی و خارجی است.

کد مطلب: ۷۰۲۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

سیدحامد عاملی در جلسه شورای دولت و بخش خصوصی که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: اخیرا در میزان صادرات صنعتی استان شاهد تغییرات مثبتی هستیم که نشانگر احیا و افزایش توجه بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی به صادرات است .

وی افزود: در آخرین بررسی‌های انجام پذیرفته مشاهده می‌شود که برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی که در استان اردبیل پیش از این در حالت نیمه فعال قرار گرفته و یا تنها در زمینه ارسال محصولات به بازارهای داخلی فعال بودند، در زمینه صادرات نیز برنامه‌هایی در دست اجرا قرار دادند .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به معرفی واحدهای تولیدی و صنعتی فعال استان اردبیل پرداخت و تصریح کرد: در بخش صنایع غذایی در اردبیل از واحدهای تولیدی برخوردار هستیم که از استانداردهای جهانی نیز برخوردار بوده و صادرات خود را به کشورهایی همچون کانادا نیز انجام می‌دهند .

عاملی ادامه داد: کارخانه شیرآلات صنعتی فعال در استان اردبیل جزء چهار کشور برتر دنیا بوده و در بخش الکترونیکی نیز واحدهای تولیدی استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و در صورت استمرار حمایت‌ها و برطرف شدن نیازها و دغدغه‌های آنان میزان صادرات بیش از این افزایش پیدا خواهد کرد .

وی با اشاره به اینکه صنعت اردبیل از ضعف‌هایی برخوردار است، توضیح داد: در برخی از حوزه‌ها از فرصت‌های گذشته نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم و نتیجه آن کاهش روند صادرات استان در مقطعی از زمان شده و در مقاطعی نیز با افزایش صادرات نسبت به سالیان گذشته مواجه گشتیم که با علت‌یابی و کارشناسی دقیق می‌توان روند صعودی را ادامه داد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: آخرین مطالعاتی که در بازارهای جهانی انجام شده و در آن توانایی‌های اردبیل مورد بررسی قرار گرفته، حاکی از این است که تولیدات استان می‌تواند در بازارهای داخلی و خارجی به موفقیت دست یافته و محصولات متنوعی را به کشورهای هدف معرفی و صادر کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار