معاون ابتدایی آموزش وپرورش اعلام کرد: ارائه پیشنهاد سهمیه خاص استخدامی برای معلمان مناطق عشایری
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش از پیشنهاد سهمیه خاص استخدای ویژه معلمان مناطق عشایری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در سفر دو روزه خود به استان گلستان، در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: گلستان نمونهای از همزیستی فرهنگی است و باید آن را یک فرصت دانست زیرا کلید امنیت ملی ما احساس تعلق بین تمامی شهروندان است و این میتواند الگوی خوبی برای تحکیم چند فرهنگی باشد.
حکیم زاده اظهار کرد: استان گلستان در جذب بازماندگان از تحصیل تلاش خوبی کرده و فقط ۵۳۷ نفر بازمانده وجود دارد که امیدوارم با تلاش همه مسئولان استانی این امر هم مرتفع شود.
وی گفت: باید فرصتهای برابر آموزشی به دانش آموزان در سطح کشور داده شود و مفهوم واقعی عدالت آموزشی برای یادگیری- یاددهی اتفاق بیفتد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان عشایر در گلستان مناعت طبع بالایی دارند و من آن را امروز در بازدیدهایم مشاهده کردم، اضافه کرد: آنها هیچ خواستهای برای خود نداشتند و در جهت بهبود شرایط تحصیل دانش آموزان تلاش میکردند.
حکیم زاده با بیان اینکه اگر به فکر توسعه هستیم باید به شاخص ها توجه کنیم، اظهار کرد: باید سواد رسانهای دانش آموزان بالا رود تا تحریکات دشمنان را بفهمند و این نقش سایر دستگاهها را در همکاری با آموزش و پرورش نشان میدهد.
راهبران آموزشی برای تحقق عدالت آموزشی می توانند بسیار تاثیرگذار باشند
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث راهبران آموزشی برای ما یک بحث کلیدی و حیاتی است زیرا اعتقاد داریم راهبران آموزشی برای تحقق عدالت آموزشی می توانند بسیار تاثیر گذار باشد.
وی تاکید کرد: همه وظیفه داریم تا فرصت های برابر و با کیفیت برای فرزندان این مرز و بوم فراهم نمائیم و راهبران آموزشی در تحقق این هدف، نقش بسزایی دارند.
حکیم زاده گفت: در بحث کلاس های چند پایه اعتقاد بر این است که باید محتوای کتاب به منظور کیفیت بخشی به بحث آموزش متناسب با این کلاس ها باشد. در آموزش و پرورش عشایری نیز به محتوای مناسب در کتب درسی نیاز داریم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از معلمین ابتدایی خواست در تدوین محتوا، برنامه و نیاز های کلاس های چند پایه و آموزش و پرورش عشایری کمک کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر آموزش نظم، مهارت های زندگی و اجتماعی در مدارس گفت: برنامه های صبحگاه مدارس فرصتی برای کسب مهارت های اجتماعی در دانش آموزان بوده و انتظار این است که به همه ی دانش آموزان فرصت کافی برای کسب این مهارت ها داده شود.
تلاشهای معلمان در مناطق عشایری به تحقق عدالت آموزشی و فرصت های خوب تعلیم و تربیت منجر می شود
حکیم زاده در دیدار از مناطق عشایری شهرستان مراوه تپه و گنبد کاووس ضمن تقدیر از زحمات معلمان و مدیران مدارس مناطق عشایری گفت: علی رغم امکانات کم در این مناطق معلمان و مدیرآموزگاران تمام تلاش هایشان را بکار گرفته اند و دانش آموزان خیلی خوب در تمام حوزه تعلیم و تربیت رشد داشته و بازدیدی که از کلاس داشتیم اهداف تعلیم و تربیت در این مدارس به وضوح نمایان شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هدف از حضور در این منطقه را قدردانی از زحمات معلمان عشایری و آشنایی با شرایط کاری آنان ، آشنایی با شرایط تحصیلی کوکان مناطق عشایری عنوان کرد.
حکیم زاده در پایان گفت: با توجه به اینکه اساسنامه مدارس عشایری تصویب شده که یکی از راهکارهایی بوده که در سندتحول بنیادین به آن اشاره شده است و برنامه وزارت نیز براساس همین اساسنامه اجرایی خواهد شد و درعین حال برای جذب و نگه داشت معلمان در مناطق عشایری به مرکز نیروی انسانی وزارت پیشنهاد کردیم که معلمان در استخدامی ها سهمیه خاصی داشته باشند و در این رابطه قول مساعدی دادند که بوم جدیدی تعریف کنند و از دانش آموزان مدارس عشایری در جذب نیرو اقدام کنند. اگر این اتفاق بیفتد با توجه به درک شرایط موجود شاهد رشد و ارتقاء کیفیت در آموزش و پرورش مدارس عشایری خواهیم شد.
ارسال دیدگاه