اختلالات یادگیری قابل درمان بوده و تشخیص آن در پایه ی اول بسیار مهم است
همایش اختلالات یادگیری ویژه معلمان پایه ی اول ابتدایی در دو قطب غرب و شرق استان با حضور ۱۴۰۰ معلم پایه اول و مدرسی مصطفی تبریزی در زمینه اختلالات یادگیری برگزار شد.
به گزارش پانا از استان گلستان، همایش اختلالات یادگیری ویژه معلمان پایه ی اول ابتدایی در دو قطب غرب و شرق استان با حضور ۱۴۰۰ معلم پایه اول و مدرسی مصطفی تبریزی در زمینه اختلالات یادگیری برگزار شد.
مصطفی تبریزی با تاکید بر اینکه به طیف گسترده ای از مشکلات یادگیری، «اختلال یا ناتوانی یادگیری» گفته می شود افزود:اختلال یادگیری به معنای نقص در هوش نبوده و کودکان دچار اختلال یادگیری تنبل یا کودن نیستند.
وی افزود: در حقیقت اکثر این کودکان به اندازهی سایرین باهوش هستند و تفاوتها تنها در نحوهی دریافت، تجزیه و تحلیل اطلاعات در مغزشان است.
تبریزی گفت: تشخیص اختلالات در پایه اول اتفاق بزرگی است که با بالا بردن توانایی معلمان و بهره مندی از روش های گوناگون قابل درمان می باشد.
تبریزی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اختلالات یادگیری مانند ناتوانی های ذهنی نیست و قابل درمان بوده و این کودکان همچون افراد سالم از گوش، چشم و هوش معمولی و سالم برخوردارند و برای آموزش به آن ها معلمان باید با نوع درمان اختلالات یادگیری آشنا باشند تا محیط فقیر را غنی نمایند.
ارسال دیدگاه