معاون آموزش متوسطه: 350 هزار دانش‌آموز در بیش از 3 هزار مدرسه شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش از تحصیل 350 هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۹۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
علی زرافشان در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات آموزش‌وپرورش برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان اظهار کرد: ما برای این گونه دانش‌آموزان 4 راه را دنبال می‌کنیم؛ بحث روستا مرکزی، تحصیل در مدارس شبانه‌روزی، روش خوابگاه مرکزی و آموزش از راه دور از جمله روش‌ها برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان است.
روستا مرکزی
زرافشان اولین راه جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان را بحث روستا مرکزی عنوان کرد و افزود: در این روش اگر روستای محل سکونت دانش‌آموز امکان تردد را فراهم کند با تامین سرویس ایاب و ذهاب، دانش‌آموز می‌تواند دوره تحصیلی خود را سپری کند.
وی بیان کرد: اگر در این موضوع امکان رفت‌وآمد برای دانش‌آموز وجود نداشته باشد، راه دوم یعنی حضور دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی را می‌توانیم پیشنهاد کنیم.
تحصیل در مدارس شبانه‌روزی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش همچنین با بیان اینکه حدود 350 هزار دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه در بیش از 3 هزار مدرسه شبانه‌روزی سراسر کشور که عمدتا در مناطق محروم هستند، تحصیل می‌کنند، راه سوم را تحصیل در مدارس شبانه‌روزی عنوان کرد.
روش خوابگاه مرکزی
زرافشان اضافه کرد: روش دیگر روش خوابگاه مرکزی است که در این روش دانش‌آموز از خوابگاه مدرسه شبانه‌روزی استفاده می‌کند و روزها به هنرستان و مدرسه خود برای تحصیل می‌رود.
روش آموزش از راه دور
وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش بستر تحصیل دانش‌آموزان را فراهم کرده است، گفت: برای دانش‌آموزانی که هیچ کدام از این روش‌ها امکان‌پذیر نباشد روش آموزش از راه دور را انجام می‌دهیم که تعدادی از دانش‌آموزان از این روش استفاده می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار