رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش‌وپرورش:

50 درصد ظرفیت فوق‌برنامه مدارس غیردولتی به مهارت‌آموزی اختصاص خواهد یافت

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش‌وپرورش از اختصاص 50 درصد از ظرفیت فوق‌برنامه مدارس غیردولتی به مهارت‌‌آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۹۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد

مجتبی زینی‌وند امروز چهارشنبه 13 دی ماه 96 در نشست شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران درباره کیفیت بخشی و توسعه مدارس هیئت امنایی اظهار کرد: در استان هایی که زیربنای توسعه مدارس هیئت امنایی وجود دارد موسسان باید از سازمان مدارس غیردولتی مجوز کسب کنند. ما توجه ویژه ای به توسعه کیفی مدارس هیئت امنایی داریم.

وی افزود: یکی از مسائلی که همواره مورد توجه قرار دادیم عملکرد مالی مدارس غیردولتی است که باید چگونگی هزینه کرد مدارس مشخص شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش‌وپرورش در بخش دیگری از صحبت هایش به الگوی شهریه در مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: الگوی شهریه امسال به صورت استانی تعیین می شود، باید با آموزش و پرورش منطقه تفاهم نامه امضا کنند و مفاد الگوی شهریه در آن رعایت شود.

وی تصریح کرد: موسسان برای اعتراض به الگوی شهریه باید به ادارات کل استان ها مراجعه کنند و اگر موارد خاصی وجود داشت آن را به سازمان منتقل کنند؛ در غیر این صورت اقدامات در سطح استانی انجام می شود.

زینی وند با اشاره به شهریه ثابت و فوق برنامه در مدارس غیردولتی عنوان کرد: شهریه فوق برنامه در دو گروه درسی و غیردرسی دسته بندی می شود و با توجه به اینکه وزیر به موضوع مهارت آموزی توجه ویژه دارد، براساس اقتضائات مدرسه، از سال آینده 50 درصد از ظرفیت فوق برنامه به مهارت آموزی اختصاص خواهد یافت که دستورالعمل آن در حال تدوین است.

زینی وند درخصوص مدارس آموزش از راه دور بیان کرد: مدارس آموزش از راه دور بطور حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری فعالیت می کنند و بعد از تلاش‌های خودمان و همکاریهای آموزش و پرورش توانستیم فعالیت این مدارس را از حاشیه به متن بیاوریم. علاوه بر آن به آموزش های الکترونیکی هم توجه داریم.

وی افزود: تا کنون 4 مدرسه در استان البرز و 5 مدرسه در شهرستان سرپل ذهاب تحت پوشش آموزش های الکترونیکی قرار گرفته اند و تلاش داریم این روند افزایش یابد. در این راستا از همه استانها می خواهیم 2 مدرسه برای پایلوت آموزش به ما معرفی کنند.

وی درمورد شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد: عمکرد شوراها را در چند گروه مورد بررسی قرار دادیم که یکی از این موارد ارزیابی عملکرد میانگین درآمد حاصل از فعالیت ها است. همچنین میانگین درآمد حاصل از سیاستگذاری و برنامه ریزی های مطلوب منجر به نتیجه برسی می شود. علاوه بر آن هر استاندار باید مصوبات جلسه را پس از هر برگزاری جلسه شورا اعلام کند.

وی یادآور شد: یکی از مهم ترین مواردی که در شوراهای آموزش و پرورش مورد توجه قرار دادیم بازنگری قانون شوراهای آموزش و پروزرش بوده که در قالب طرح پژوهشی در حال اجرا است و مرکز پژوهش های مجلس در این فرایند همکاری می کند. درخواست هایی داشتیم تا استان ها نظرات خود را در این مورد به ما ابلاغ کنند که هنوز برخی استان‌ها پاسخ ندادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار