درخشش دانش آموزان ساوجی در هفدهمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی

در هفدهمین دوره مسابقات ذهنی با چرتکه زیر نظر انجمن جهانی محاسبات ذهنی پاما که به میزبانی شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شد کودکان ساوجی حائز رتبه های نخست شدند.

کد مطلب: ۶۹۸۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، سرپرست تیم و مسئول نمایندگی کانون کودکان هوشمند استان مرکزی در مراسم استقبال از این دانش آموزان گفت: این مسابقات با حضور 27 کشور مطرح دنیا شامل آمریکا، هونگ کونگ، کانادا، تایلند، ایران، هندوستان، ویتنام، کره، عربستان، مالزی، تایوان، لبنان، آفریقای جنوبی، قزاقستان و ... برگزار شده است.

احمدی افزود: تیم 11 نفره ایران از موسسه کودکان هوشمند برای اولین بار در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد که از این تعداد سه دانش آموز به نام های کمیل شریف، ستایش یاوری و پانته آ عزتی از شهرستان ساوه به عنوان نمایندگان استان مرکزی توانستند رتبه برتر را کسب کرده و قهرمان این مسابقات شوند.

وی اظهار داشت: کمیل شریف تنها نماینده شرکت کننده در بخش دیداری توانست با غلبه بر کلیه شرکت کنندگان مقام اول جهان را کسب کرده و مفتخر به دریافت لوح و جایزه از سوی انجمن محاسبات ذهنی PAMA شود.

سرپرست تیم و مسئول نمایندگی کانون کودکان هوشمند استان مرکزی ادامه داد: در بخش مسابقه کتبی هر سه شرکت کننده ساوجی با اقتدار رتبه اول و قهرمانی را کسب کردند و در نهایت قهرمانی تیم ایران را رقم زدند.

احمدی ابراز داشت: مربیان دانش آموزان در سال اول آموزشی خاتم برجی و عاطفه فدایی مولودی بودند.

قهرمانان مسابقات جهانی محاسبات ذهنی پس از استقبال در بدو ورود به ایران بلافاصله به سمت ساوه حرکت کردند و در مراسمی با حضور مسئولان شهر مورد استقبال رسمی قرار گرفتند و از آنان تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار