پنجمین مرکز یادگیری محلی مازندران در خلیل شهر افتتاح شد

پنجمین مرکز یادگیری محلی مازندران در خلیل شهر با حضور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۹۷۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، داود تقی نیا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران در این مراسم با بیان اینکه مازندران رتبه اول سواد آموزی در کشور را دارد، بیان داشت : این استان در بین 32 استان کشور و براساس سرشماری سال90 در گروه 10تا 49 سال رتبه اول را با آمار 95.7 دهم درصدی به خود اختصاص داد.

داود تقی نیا افزود : مازندران در سرشماری سال 95 نیز با 2.5 درصد رشد در آمار سواد آموزان همچنان رتبه اول را در کشور دارد .

وی ادامه داد : میانگین رشد سوادآموزی در دنیا یک درصد در کشور ما یک ونیم درصد و در مازندران دو نیم درصد است.

تقی نیا با اشاره به اینکه مرکز یادگیری محلی خلیل شهر پنجمین مرکز یادگیری محلی در مازندران است، تصریح کرد: 4مرکز یادگیری محلی استان دولتی و مابقی غیر دولتی هستند .

وی به اهداف تشکیل این مراکز محلی اشاره کردو گفت: توانمند سازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر برای افراد کم سواد و بی سواد به همراه کمک به برنامه های توسعه فرهنگی ، اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی کشور از جمله اهداف این مرکز خواهد بود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه شهرستان بهشهر توانسته در جذب افراد بی سواد و کم سواد موفق عمل کند، افزود: از سهمیه 187 نفری که برای جذب سوادآموزان در نظر گرفته شد این شهرستان توانست 205نفر را جذب کند.

تقی نیا با بیان اینکه در مازندران 97 درصد بی سوادان و کم سوادان زیر پوشش رفتند، عنوان کرد: در بهشهر و توابع آن این رقم به 108درصد رسید که این موفقیت شهرستان را در این زمینه نشان می دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار