اولیور توئیست؛ تمام آن چیزی که از نمایش ، موسیقی و حرکت می‌خواهید

تهران (پانا) - نمایش موزیکال اولیور توئیست به کارگردانی حسین پارسایی ، بر اساس رمان مشهوری از نویسنده انگلیسی چارلز دیکنز و با اقتباس از فیلم موزیکال اولیور به کارگردانی کارول رید که آهنگسازی قطعات موسیقی‌اش را لیونل بارت به عهده داشته است از اول آذرماه در تالار وحدت به روی صحنه رفته است.

کد مطلب: ۶۹۷۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
نمایش موزیکال اولیور توئیست به کارگردانی حسین پارسایی ، بر اساس رمان مشهوری از نویسنده انگلیسی چارلز دیکنز و با اقتباس از فیلم موزیکال اولیور به کارگردانی کارول رید که آهنگسازی قطعات موسیقی اش را لیونل بارت به عهده داشته است از اول آذرماه در تالار وحدت به روی صحنه رفته است .
اولیور توئیست تئاتری است که این روزها بااستقبال پرشور و کم‌نظیر مردم مواجه است. بلیت‌های این نمایش به محض باز شدن سایت فروش تمام می‌شوند.
اگر خوش‌شانس باشید و موفق به دیدن این موزیکال نمایشی بشوید خواهید دید که اجرای این نمایش در نوع خود کاملا بی‌سابقه بوده است. ترکیبی کاملا حرفه‌ای و هماهنگ از حرکت، بازی، توازن، موسیقی، نمایشنامه، کارگردانی ، دکور و ..... به طوری که تماشاگر ایرانی با خود می اندیشد که تا قبل از این ، چنین طراحی و هماهنگی در حرکت ، بازی و موسیقی روی صحنه تئاتر ندیده است .
بردیا کیارس، رهبر ارکستر موسیقی اولیور توئیست است که از نظر نظم و دقت در رهبری نامدار است . او کارنامه درخشانی در زمینه آهنگسازی ، موسیقی فیلم ، نوازندگی و رهبری دارد .
رهبری ارکستر ملی، رهبر میهمان ارکستر تئاتر دولتی آذربایجان، رهبری ارکستر هنرستان موسیقی دختران و ساخت موسیقی فیلم‌هایی چون ارغوان ، خواب لیلا ، خدانزدیک است ، شکوفه‌های سنگی و ....از سوابق و اجراهای اوست .
ارکستر موسیقی این نمایش، «ارکستر بادی کارا» است. بردیا کیارس در برنامه تلوزیونی زنده چشم شب روشن درباره این ارکستر گفته است: «ارکستر بادی کارا سرمایه ای برای کشور ماست و از آنجا که همیشه رهبر ارکستر از گروهش انتقاد می‌کند من اینجا می‌خواهم از آنها تشکر کنم.»
سرپرستی آواز و گروه کر این اثر با هادی قضات است . قضات که خود از پیشگامان رونق گرفتن مجدد اوپرا در سال‌های اخیر در ایران بوده است سرپرستی کر و آواز اولیور توئیست را عهده‌دار است . او با اجرا و راه‌اندازی اوپرای جانی اسکیکی و تئاتر موزیکال اشک‌ها و لبخندها و هانسل و گرتل، جانی دوباره به هنر نمایش موزیکال و اوپرا در ایران بخشید .
قضات در این نمایش دو بار به روی صحنه می‌آید . یک بار به همراه کر دختران و بار دیگر در صحنه کتک خوردن و کشته شدن نانسی به دست بیل . که در نقش آواز خوان مرگ، قطعه « My name » را به زیبایی هرچه تمام تر اجرا می‌کند.
عامل جالب توجه بعدی در این اثر دکور آن است که به زیبایی هرچه تمام تر طراحی و اجرا شده است و با هر بار تغییر آن و استفاده از امکانات قوی این تالار بسیار قدیمی تهران ، کمک بزرگی به تغییر فضای تماشاگر و برقراری ارتباط با فضای نمایش می‌کند. شاید بتوان گفت که چنین دکوری در نمایش‌هایی که پیش از این در این تالار به روی صحنه رفته‌‌، هرگز دیده نشده است . حسین دانش اشراقی مدیر هنری و صحنه و طراح دکور این نمایش است .
هماهنگی بازیگران و گروه حرکت درکنار موسیقی قوی ارکستر و کر، نیز زیبایی اثر را چند برابر کرده بود . مخصوصا گروه کودکان که با وجود سن کم بسیار عالی حرکات موزون گروهی و موزیکال‌های این اثر را اجرا می‌کنند. علی براتی طراحی حرکت این اثر را عهده‌دار است. همچنین نباید فراموش کرد که طراحی لباس‌ها و گریم‌های فوق‌العاده این نمایش از دیگر عوامل جذابیت اولیورتوئیست است.
مهناز افشار در نقش نانسی و نوید محمدزاده در نقش بیل ایفای نقش می‌کنند. آتیلا پسیانی در نقش آقای برانلو و امیرکاوه آهنین جان نیز در نقش آقای بامبل رییس نوانخانه، ظاهر می‌شوند.
داریوش موفق در سه نقش با سه گریم متفاوت به ری صحنه می‌آید: آقای ساوربری، قاضی و آقای بارکر. او در نقش قاضی به دلیل برگزاری جلسه دادگاه و استفاده از تریبون تئاتر و عنوان کردن زیرکانه مسائل روز جامعه در قالب دیالوگ‌های تئاتر بسیار مورد تشویق تماشاچیان قرار می‌گیرد. دیگر بازیگری که توانایی‌اش در بازی بسیار جلب توجه می‌کند محمد شاکری، بازگر خردسال ایفاکننده نقش راجرز است. او باوجود سن کم بسیار مسلط و گیرا بازی می‌کند به طوری که تحسین تماشاچیان را برمی‌انگیزد. ایلیا نصرالهی نیز نقش اولیورتوئیست را برعهده دارد .
در این میان، هوتن شکیبا درنقش فاگین رییس دزدها به معنای واقعی می‌درخشد . او که گاهی آوازی هم چاشنی بازی می‌کند به جد می‌توان گفت از ستاره‌های درخشان نمایش است که با بازی خیره‌کننده‌اش تماشاچی را به عمق نمایش می‌برد و با از دیالوگ‌های بداهه‌اش تماشاگران را می‌خنداند
با این توصیف می‌توان گفت که اگر دوست دارید ترکیبی فوق العاده زیبا از نمایش، حرکت و موسیقی را در بهترین کیفیت موجود ببینید در فرصت باقیمانده به تماشای اولیور توئیست بنشینید .
سارا اسکندری طراح گریم و چهره‌پردازی، شیما میرحمیدی طراح لباس و مرتضی نجفی طراح نور این نمایش هستند. همچنین ترانه‌سرایان این اثر و برگردان به فارسی را کامران رسول‌زاده و محمد رضا کوهستانی انجام‌داده‌اند.
نمایش اولیور توئیست به کارگردانی حسین پارسایی تا بیست دی در تالار وحدت اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار